شناسهٔ خبر: 21339310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دومين دادگاه علني متهمان پرونده بنيتا

دقايقي پيش دومين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان پرونده بنيتا در شعبه 9 دادگاه كيفري و به رياست قاضي محمدي كشكولي آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در اين جلسه، قاضي محمدشهرياري نماينده دادستان، سه متهم پرونده، وكلاي متهمان، خانواده بنيتا و وكلاي آنها حضور دارند.
در جلسه گذشته نماينده دادستان كيفرخواست متهمان را قرائت كرد و پس از آن اولياي دم و وكيل خانواده بنيتا طرح شكايت كردند.
همچنين متهمان رديف اول و دوم پرونده به تشريح ارتكاب جرايم پرداختند كه بخشي از اظهارات متهم رديف دوم باقي ماند.
در اين جلسه ادامه اظهارات متهم رديف دوم استماع مي شود.
سارقان بنيتا كودك هشت ماه را 29 تير امسال به همراه خودرو پدرش ربودند و پس از 6 شبانه روز پليس پيكر بيجان اين كودك را در خودرو مسروقه كشف كرد.
 
قاضي محمدي كشكولي در آغاز دومين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان پرونده بنيتا افزود: با توجه به اينكه روز گذشته (احمد . د )يكي از متهمان فراري پرونده بنيتا كه در صحنه سرقت به عنوان متهمان رديف اول و دوم حضور داشت دستگير شده امروز براي ارائه توضيحات به عنوان مطلع به دادگاه احضار شده است.
وي گفت: از آنجايي كه اين متهم در مرحله دستگيري متهمان ديگر حضور نداشته تحقيقات نسبت به وي تكميل نشده و رسيدگي اين دادگاه نيز بر اساس كيفرخواست انجام مي شود.
كشكولي ادامه داد: پرونده اين متهم براي رسيدگي و صدور كيفرخواست به دادسرا ارجاع مي شود.
وي از اين متهم خواست كه در جايگاه قرار گيرد و درباره شرايط ارتكاب جرم متهمان ديگر توضيح دهد.
اين متهم افزود: بنده با متهم رديف دوم در زندان آشنا و زودتر از وي آزاد شدم مهدي پس از آزادي با من تماس گرفت و گفت خاوران هستم با هم قرار گذاشتيم كه با رفيقش محمد پيش من آمدند.
وي گفت: قرار بود از دوستش چيزي بگيريم كه در بين راه بهانه اورد بعد از آن به آرايشگاه رفتم و ديگر آنها را نديدم تا اينكه مهدي به من زنگ زد و مقداري پول خواست كه از كارتم به او دادم و خواست كه من او را به محلي برسانم .
اين متهم افزود: در بين راه متوجه شدم كه با محمد تلفني صحبت مي كند و درباره بچه اي كه در خودرو بوده با هم بحث مي كنند من مهدي را پياده كردم بعد از ان 40 روز در كمپ بودم و روز گذشته نيز بعد از اطلاع از ماجرا خودم را به پليس معرفي كردم. 

نظر شما