شناسهٔ خبر: 21338981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر قزوین:

کاهش میزان تولیدزباله اصلی ترین راهکار کاهش هزینه های شهرداری است

قزوین- رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر قزوین گفت: کاهش میزان تولید زباله اصلی ترین راهکار کاهش هزینه های شهرداری قزوین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و سرپرست شهرداری قزوین از سیمی تریلر و مجتمع دفن بهداشتی زباله واقع در مجتمع محمدآباد بازدید و با مراحل جمع آوری، انتقال، پردازش و دفن زباله های شهر قزوین آشنا شدند.

سیده منیره قوامی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهرقزوین در حاشیه  این بازدید گفت: این بازدید براساس تصمیم شورا و در جریان بررسی وضعیت شرکت پسماند «نصر» محمد آباد و با هدف اطلاع از آخرین وضعیت انتقال و دفن زباله شهر قزوین صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت سیمی تریلر در جنوب شهر قزوین و با توجه به استقرارآن در مجاورت مراکز تجاری ازیکسو و آرامستان بهشت رضوی از سوی دیگر، انتخاب مکان جدید با وسعت بیش تر در خارج از شهر تاکید می شود.

قوامی با مثبت ارزیابی کردن خدمات سازمان مدیریت پسماند شهر قزوین یادآور شد : یکی از مهمترین سیاست ها و اهداف کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری فرهنگ سازی «کاهش تولید زباله» در قزوین است، چراکه درحال حاضر ۳۰ درصد از هزینه های شهرداری صرف جمع آوری زباله می شود، کاری که هیچ گاه برای مدیریت شهری سود ده نبوده و بنابراین برای کاهش این گونه هزینه ها راهی جز کم تر نمودن مقدار تولید زباله باقی نمی ماند.

نظر شما