شناسهٔ خبر: 21338864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل بنیتا

ماجرای ابلاغ یک قرار به خانواده بنیتا/ اخذ دفاع آخر از متهم ردیف اول و دوم/ حکم متهمان تا یکشنبه صادر می‌شود/ نه بچه دیده‌ام نه ماشین

از دقایقی قبل محاکمه متهمان پرونده قتل دختربچه 8 ماهه به نام بنیتا آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، روز دوشنبه 20 شهریور ماه اولین جلسه از رسیدگی به اتهامات عاملان قتل دختربچه 8 ماهه به نام بنیتا در شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

در آن جلسه نماینده دادستان تهران کیفرخواست صادر شده را قرائت کرد.

پس از گذشت 3 ساعت و نیم جلسه به پایان رسید و مقرر شد امروز جلسه دوم رسیدگی آغاز شود. حال امروز از دقایق قبل جلسه دوم رسیدگی به این پرونده با حضور متهمان، خانواده بنیتا، وکلای آنها در شعبه نهم آغاز شده است. 

***تشریح نحوه ابلاغ یک قرار به خانواده بنیتا

در این جلسه احسان ح یکی از متهمان و مطلعان در این پرونده، اظهار داشت: زمانی که من محمد (متهم ردیف اول) را دیدم او هیچ صحبتی در خصوص سرقت خودرو با من نکرد و من زمانی از موضوع بنیتا باخبر شدم که من را به آگاهی شاهپور آوردند.

در ادامه قاضی شهریاری در دفاع از کیفرخواست مطالبی را عنوان کرد که بیشتر شبیه به دفاع از متهمان پرونده بود. این مطالب موجب واکنش شدید وکیل خانواده بنیتا، پدر بنیتا و مادر بزرگ این کودک 8 ماهه شد.

جعفر کوشا وکیل اولیای دم خطاب به قاضی شهریاری نماینده دادستان گفت:‌ شما نماینده مقامات هستید و نباید از متهم دفاع کنید. 

قاضی شهریاری گفت:‌ من نسبت به ایراد وارده به کیفرخواست صحبت می‌کنم نه دفاع از متهمان. 

وی ادامه داد:‌ در بحث رفع پیگرد قتل در مورد متهم ردیف دوم، صحبت‌هایی مطرح شده و خانواده اولیای دم عنوان کرده‌اند که ابلاغیه را امضا نکرده‌اند.

نماینده دادستان تصریح کرد: آخرین باری که من اولیای دم را ملاقات کردم 12 مرداد ماه امسال بود که پدر و مادر و پدربزرگ بنیتا پیش من آمدند و سر یک مسئله‌ای که عنوان نمی‌کنم از من حلالیت گرفتند. 

وی افزود:‌ از تاریخ 12 مرداد تا روز دادگاه من ملاقاتی با خانواده مقتول نداشتم. در تاریخ 14 مرداد یعنی 2 روز پس از ملاقات من با خانواده مقتول قرار جلب به دادرسی صادر شد. من در مورد معاونت در قتل عمدی یا شبه‌عمد یا رفع شبهات از بازپرس خواستیم تا اظهار نظر کند و ایشان قرار منع تعقیب صادر کرد.

قاضی شهریاری ادامه داد: من اعلام کردم تا زمانی که این قرار قطعیت پیدا نکند کیفرخواست نمی‌زنم. قرار صادره به خانواده مقتول ابلاغ شد و آنها نیز اعلام کردند که قرار منع تعقیب به ما ابلاغ شده و ما اعتراضی نداریم. در این لحظه پدر بنیتا با عصبانیت گفت من از قوانین هیچ اطلاعی نداشتم و صرفا بر اساس توضیحات شما برگه‌ها را امضا کردم.

قاضی شهریاری گفت: صحبت‌ها بهانه است در این لحظه مادر بزرگ بنیتا با عصبانیت خطاب به قاضی شهریاری گفت شما مدام به ما گفته‌اید شما ساکت باشید.

وی افزود: آن برگه را لابلای برگه‌های دیگر به پسر من دادید که آن را امضا کند. در این لحظه رئیس دادگاه به مادر بزرگ بنیتا اخطار داد نظم جلسه را رعایت کند اما با توجه به عصبانیت شدید وی قاضی دستور اخراج مادر بزرگ بنیتا را از دادگاه اعلام کرد.

***اخذ دفاع آخر از متهم ردیف اول پرونده بنیتا

قاضی کشکولی خطاب به محمد متهم ردیف اول اظهار داشت با توجه به دلایل ارائه شده از خود دفاع آخر کنید
محمد گفت: من دفاعی که می‌خواهم از خود کنم این است که من 4 برگ کیفرخواست را قبول ندارم چرا که بخاطر قرص های خواب آوری که در آگاهی به من داده بودند حرفهایی که زدم درست نبوده است
من قتل را قبول ندارم چون قصد قتل نداشتم و حتی وجود این کار را هم ندارم
من حتی قصد سرقت خودرو را هم نداشتم، من خودم سه ماشین دارم و نیازی به سرقت خودرو نداشتم من به اصرار مهدی دیگر متهم پرونده اقدام به سرقت خودرو کردم.


***اخذ دفاع آخر از متهم ردیف دوم پرونده قتل بنیتا

متهم ردیف دوم در حین دفاع آخر از خود گفت: زمانی که فهمیدم بچه در ماشین است به محمد التماس کردم که به گونه ایی بچه را به خانواده اش برساند اما الان چوب دو سر نجس شده ام

وی افزود: من برای کمک آمدم اما بیشتر از این کاری بلد نبودم، ترسیده بودم و با اینکه هوا گرم بود از شدت سرما میلرزدیم. من به محمد گفتم حداقل با آژانس بچه را به خانواده اش برگردان.

وی خطاب به خانواده بنیتا گفت: من نتوانستم بچه تان را به شما برگردانم اما قاتل بچه تان را تحویلتان دادم.

مهدی ادامه داد: من اگر می‌دانستم بچه را تحویل نمی دهد مرد نبودم اگر بچه را حداقل پیش خانواده خودم نمیبردم.

این متهم در خاتمه گفت: من حتی موضوع سرقت را هم قبول ندارم من صبح‌ها در مغازه پدرم پای دستگاه کپی کار می‌کنم و شبها در شهرداری آشغال جمع می‌کنم.

من پول حلال سر سفره ام می برم درست است که مواد مصرف می کنم اما اگر می خواستم دزدی کنم وضعم این نبود.

***ختم رسیدگی به پرونده عاملان قتل بنیتا

قاضی کشکولی: روز یکشنبه رأی دادگاه متهمان پرونده بنیتا صادر می‌شود.

** نه بچه دیده ام نه ماشین را

متهم جدید پرونده قتل بنیتا که نامش احمد است و روز گذشته دستگیر شده است در جلسه امروز دادگاه گفت: من دو روز پس از موضوع سرقت خودرو برای ترک اعتیاد به کمپ رفتم.

روز گذشته پلیس به منزل ما آمد خواهرم تماس گرفت و موضوع را گفت برای همین من خودم را به آگاهی شاپور تحویل دادم.

انتهای پیام/

نظر شما