شناسهٔ خبر: 21338637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخبار سمن‌های محیط زیستی در یک هفته اخیر

پاکسازی بخشی از تالاب عینک شهر رشت/ ادای احترام به شهدای جنگلبان در آستارا

جمعی از «فعالان محیط زیست و با همراهی محیط بانان و رئیس فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، بخشی از «تالاب عینک» شهر رشت را در روز پاک‌سازی تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری کنار جاده‌ای پاک‌سازی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌قرارهای سبز گروه‌های مردمی در نیمه دوم شهریور از شمال تا جنوب کشورمان در اوج گرما و بارندگی کماکان ادامه دارد. به‌رسم هر هفته سعی می‌کنیم با انعکاس این فعالیت‌ها گامی در راستای اشاعه فرهنگ احترام به طبیعت برداریم.

*پاک‌سازی جاده بهرام‌آباد قزوین از زباله به همت «فعالان محیط زیست، جامعه پیشاهنگی، مشارکت اداره کل منابع طبیعی استان قزوین، اداره کل محیط زیست استان، شهرداری قزوین و فعالان شبکه تشکل‌های محیط زیستی استان قزوین» صورت گرفت.
 

 

امسال برای پنجمین سال متوالی بود که مراسم «روز پاک‌سازی تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری کنار جاده‌ای» انجام شد.

 

*گروه «پیشاهنگی و فعالان محیط زیست» در مراسمی ویژه با حضور  بر مزار پاک سه تن از جنگلبانان عزیز «زنده‌یاد شهروز شریفیان، زنده‌یاد جلیل فرازی مقدم و زنده‌یاد موسی حیایی» در شهر آستارا و دیدار با خانواده این عزیزان ضمن عرض تسلیت به صاحبان عزا با آیین ویژه‌ای و ادای احترام به روح بلند این عزیزان یاد و نامشان را گرامی داشتند.

 

*جمعی از «فعالان محیط زیست و جامعه پیشاهنگی استان‌های کشور همگام با شبکه تشکل‌های زیست‌محیطی استان گیلان، انجمن محیط زیستی سرزمین ایده آل، مدیریت آموزش اداره کل منابع طبیعی استان گیلان، جمعی از محیط بانان اداره محیط‌بانی شهر رشت، ریاست فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و شهردار منطقه 4 شهر رشت» بخشی از تالاب عینک شهر رشت در روز پاک‌سازی تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری کنار جاده‌ای از زباله پاک‌سازی شد.

 

*باهمت جمعی از مردم محلی، انجمن‌های مردم‌نهاد، شبکه تشکل‌های محیط‌ زیست و منابع طبیعی استان فارس، مأموران پارک ملی بختگان و حمایت و همراهی ادارات حفاظت محیط‌زیست استان فارس، شهرستان‌های نی‌ریز،استهبان، با دو هزار و پانصد متر لوله‌گذاری از چاه آب مزارع کشاورزی محمدآباد استهبان به نزدیکی محل جوجه آوری فلامینگوهای بختگان نسبت به تأمین آب موردنیاز با ایجاد حوضچه‌هایی با کف‌پوش برزنتی  لایه دار اقدام شد.

 هم‌اکنون حوضچه‌ها از آب پرشده و هرروز با خط لوله آبگیری می‌شود تا جوجه فلامینگوها به رشد کافی برسند.

 

*پاک‌سازی روستای گردشگری پل مورد در ممسنی توسط گروه «حامیان طبیعت زاگرس ممسنی» انجام شد.

 

*با درخواست و مطالبه جمعی از گروه‌های محیط زیستی، خیابان عفیف‌آباد شیراز در روزهای 17 و 18 شهریور، به مناسبت عید غدیر خم به پیاده راه تبدیل شد،این اتفاق قرار است هرماه در دو خیابان در شیراز اجرا شود

 

*ترویج فرهنگ «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در نانوایی‌ها و بین مردم در راستای ارتقای آگاهی و جایگزین کردن کیسه‌های پارچه‌ای به همت «کانون محیط زیست سلسبیل تهران» انجام گرفت.

 

*اعضای سمن «سامان پویا» در همایش هنرمندان شهرستان سامان حضور پیدا کردند و به شرکت‌کنندگان به‌صورت رودررو به مباحثه پرداختند.

 

*بازدید کودکان و نوجوانان خانه محله کال عیدگاه سبزوار از موزه حیات‌وحش اداره محیط زیست این شهرستان و توزیع کیسه‌های تجدید پذیر بین بچه‌ها با هماهنگی «سمن سرزمین بادغوث» انجام شد. در ادامه کارگاهی آموزشی محیط زیست با محوریت پسماند و بازیافت نیز برای کودکان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما