شناسهٔ خبر: 21338218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول ستاد رالی شیراز در گفت‌‌وگو با تسنیم:

رالی بین‌المللی خاورمیانه از فردا در حوالی تخت جمشید آغاز می‌شود

R41382/P1492/S6,61/CT1

مسئول ستاد رالی شیراز و دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان فارس از برگزاری پنجمین مرحله مسابقات رالی بین‌المللی خاورمیانه در شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرشید دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: مراسم نمادین افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها ساعت 20 شامگاه امروز چهارشنبه در محل دروازه قرآن شیراز با نمایش گذاشتن خودروهای شرکت‌کننده در مسابقه برگزار می‌شود.

دانشور با بیان اینکه این دوره از مسابقات رالی به طور رسمی 23 و 24 شهریورماه امسال در اطراف تخت جمشید برگزار می‌شود بیان کرد: در واقع این مسابقات آخرین راند مسابقات سال 2017 مرک است که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

مسئول ارتباطات دولتی و استانی پنجمین دوره رالی بین‌المللی خاورمیانه بیان کرد: در پنجمین دوره مسابقات رالی خاورمیانه تیم‌هایی از قطر، عمان، چک و ایران در این مسابقات شرکت کرده و امسال نیز برای نخستین بار ایران در مسابقات مرگ شرکت‌کننده دارد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات 17 خودور شرکت دارند که بخشی از خودورها در مسابقات قهرمانی کشور ایران رقابت می‌کنند افزود: تعداد راننده‌های خارجی نیز هشت خودرو  است که در قالب چهار تیم از چهار کشور با هم به رقابت می‌پردازند.

دانشور در مورد جزییات این دوره از مسابقات بین‌المللی رالی گفت: از ساعت 7 صبح فردا پنج‌شنبه حرکت خودروهای شرکت‌کننده از هتل شیراز به سمت تخت جمشید آغاز و 45 دقیقه در پارکینگ تخت جمشید استراحت کرده و پس از آن وارد مسیر اصلی می‌شوند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان سه تست در صبح و سه تست در بعداز ظهر انجام داده و روز جمعه نیز این تست‌ها را در صبح و بعد از ظهر تکرار کرده و در مجموع 720 کیلومتر مسیر را طی می‌کنند.

دانشور همچنین با بیان اینکه برای تامین امنیت مراسم برنامه‌ریزی لازم با هماهنگی دستگاه‌های متولی از جمله فرماندهی انتظامی استان فارس صورت گرفته است افزود: امسال علاوه بر افزایش تعداد آمبولانس‌ها، همچنین اورژانس هوایی نیز هماهنگ شده و قرار است یک بالگرد نیز در فرودگاه زرقان آماده‌باش باشد.

دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان فارس خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات عصر جمعه با حضور وزیر ورزش و جوانان و همچنین مسئولان ارشد استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، مسابقات رالی خاورمیانه خارج از محدوده حفاظتی تخت‌جمشید برگزار می‌شود و تنها رانندگان از پارکینگ این مجموعه برای استراحت و استقرار خودروها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما