شناسهٔ خبر: 21335118 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

واریز قطعی نخستین مرحله سود سهام عدالت تا پایان شهریور

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز قطعی نخستین مرحله سود سهام عدالت تا پایان شهریور خبر داد. علی‌اشرف عبدالله پوری حسینی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: سازمان خصوصی‌سازی تاکنون 3 هزار و 345 میلیارد تومان مصوبه از شرکت‌های سرمایه پذیر برای سال مالی 95 سود ویژه مشمولان سهام عدالت در دست دارد که تاکنون ده درصد آن معادل 350 میلیارد تومان در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت و به دلیل واریز تدریجی این سود، باید در چند مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود که مرحله نخست تا پایان شهریور اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

وی افزود: تعدادی از شرکت‌های سرمایه پذیر هنوز مجمع تشکیل نداده‌اند و در صورت تشکیل مجمع تا انتهای سال 96 باید حدود 800 میلیارد تومان دیگر به 3 هزار و 345 میلیارد تومان سود قطعی مشمولان اضافه شود. پوری حسینی در مورد میزان سود دریافتی مشمولان اضافه کرد: کسانی که تاکنون همه سهامشان آزاد شده است، 120 تا 150 هزار تومان دریافت خواهند کرد و کسانی که حدود 50 درصد سهام عدالت را صاحب شده‌اند، 65 تا 76 هزار تومان واریزی خواهند داشت و واریز (کامل) این سود تا پایان اسفندماه ممکن خواهد بود.

پوری حسینی در مورد مشمولان فوت شده هم گفت: بازماندگان مشمولانی که در سال‌های اخیر فوت شده‌اند و تابه‌حال با مراجعه به سایت با شرایط غیرفعال پرونده عضو فوت شده خود مواجه می‌شدند از امروز تا انتهای شهریورماه فرصت دارند آورده نقدی مشمولین فوت شده را پرداخت کنند چراکه بعد از انتهای شهریور هم برای مشمولین فوت شده و هم برای مشمولین عادی، امکان واریز آورده نقدی برای همیشه بسته خواهد شد. وی افزود: سود سهام مشمولین فوت شده تنها با ارائه برگه انحصار وراثت قابل پرداخت خواهد بود. رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد مشکل ارائه کد شبا در سایت برای مشمولین هم گفت: از حدود یک ماه پیش برای بعضی از مشمولین هنگام ارائه کد شبا مشکلی پیش می‌آمد که ناشی از مشکل ارتباط سازمان خصوصی‌سازی با بانک مرکزی بود. این مشکل برطرف شده است و از امروز مشمولان می‌توانند کد شبای خود را دوباره در سایت ثبت کنند.

پوری حسینی در مورد شرایط اصلاح کد شبا هم گفت: مشمولین دقت کنند کد شبای صحیح را به سایت سازمان خصوصی‌سازی اعلام کنند چون حداقل تا چند ماه آینده امکان اصلاح کد شبا وجود نخواهد داشت و در صورت تأیید کد شبا سود سهام عدالت تا پایان سال فقط به همان حساب واریز خواهد شد.

نظر شما