شناسهٔ خبر: 21331303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

بارگیری محموله ۱۰۰ تنی کمک هلال احمر ایران برای مردم میانمار

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی- اجتماعی: مدیر روابط عمومی‌جمعیت هلال احمر با اعلام بارگیری محموله ۱۰۰ تنی کمک این جمعیت برای مردم میانمار، گفت: این محموله حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی ومواد غذایی است که پس از بارگیری برای مردم مسلمان روهینگیا میانمار ارسال می‌شود.
به گزارش ایسنا، وحید رحمتی با اشاره به انجام اقدامات اولیه بارگیری محموله امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران برای مسلمانان میانمار، افزود: این محموله به محض اعلام نماینده گمرک ‌، در فرودگاه مهرآباد بارگیری خواهد شد.
وی با بیان این که محموله آماده شده ابتدا ۴۰ تن بود، تصریح کرد: با تعامل و مکاتباتی که با صلیب سرخ بنگلادش انجام شد و با توجه به نیازهای حیاتی پناهجویان میانماری این محموله به ۱۰۰ تن افزایش یافت که قرار است بین پناهجویان میانماری که وارد بنگلادش شده‌اند، تقسیم شود.
رحمتی خاطرنشان کرد: همراه با محموله ارسالی نخست، تیم عالی ارزیاب هلال احمر به سرپرستی مصطفی محمدیون دبیرکل جمعیت هلال احمر اعزام خواهد شد تا پس از بررسی وضع مردم مسلمان روهینگیا میانمار، محموله‌های بعدی هم ارسال شود.
به گفته وی، تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر ایران هم برای کمک به مردم مسلمان روهینگیا میانمار همراه با محموله دوم اعزام خواهند شد.

نظر شما