شناسهٔ خبر: 21330002 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی مدعی شد:

به «برجام» پایبند بودیم، ایران هم پایبند باشد!

نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی بدون اشاره به تلاش های رئیس جمهور این کشور در راستای نقض «برجام»، در ادعائی مضحک اعلام کرد: به برجام پایبند بودیم، ایران هم پایبند باشد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز در بیانیه ای که در وبگاه خود نیز آن را منتشر کرد مدعی شد که این کشور به توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» پایبند بوده است!

در بیانیه قرائت شده نمایندگی آمریکا در صحن شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این خصوص آمده است: همانطور که (یوکیا) آمانو دبیرکل آژانس نیز گفت، این نهاد تفاوتی میان سایت‌ های نظامی و غیرنظامی قائل نیست و در قبال ایران نیز همان استاندارد جهانی را اعمال می‌کند.

بیانیه مذکور می افزاید: چیزی کمتر از همکاری کامل و شفاف ایران، به آژانس امکان نمی‌ دهد تا به جامعه جهانی درباره پایبندی ایران به تعهداتش اطمینان دهد.

هیأت نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی با نادیده گرفتن تهدیدات مکرر رئیس جمهور این کشور درباره خروج از برجام مدعی شد: آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و انتظار دارد ایران هم به طور دقیق تعهدات خود را اجرا کند.

لازم به ذکر است، صدور بیانیه فوق در حالی است که «یوکیا آمانو» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی چندی پیش در هشتمین گزارش خود نیز پایبندی ایران به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ را صراحتاً مورد تأئید قرار داده بود.

نظر شما