شناسهٔ خبر: 21328370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تاکید عضو پارلمان اروپا بر تجدیدنظر در جایزه صلح نوبل رهبر میانمار

یک عضو پارلمان اروپا در سخنرانی خود در مقر این پارلمان در بروکسل خواستار تجدیدنظر در اعطای جایزه صلح نوبل به آنگ سان سوچی رهبر میانمار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری کویت، یک عضو پارلمان اروپا در سخنرانی خود در مقر این پارلمان در بروکسل خواستار تجدیدنظر در اعطای جایزه صلح نوبل به آنگ سان سوچی رهبر میانمار شد.

کمیته صلح نوبل در سال ۲۰۱۳ این جایزه را به وی اعطا کرده بود.

براساس این گزارش، ساجد کریم، عضو پارلمان اروپا روز دوشنبه از رئیس پارلمان خواست در مورد صلاحیت آنگ سان سوچی برای دریاف تجایزه صلح نوبل که در سال ۲۰۱۳ دریافت کرده، بازبینی جدی صورت بگیرد.

سوچی به خاطر مواضعش درباره اقلیت مسلمان روهینگیا که از سوی نیروهای امنیتی کشورش تحت نسل کشی قرار دارند زیر انتقادات شدید جامعه بین المللی قرار دارد.

علیرغم اینکه به عنوان یک فعال صلح این جایزه را دریافت کرده است، اما نه تن‌ها هیچ تلاشی برای جلوگیری از بحران روهینگیا نکرده است بلکه با اظهاراتش درباره حقوق شهروندی روهینکیا و تروریست خواندن آن‌ها بر آتش این بحران نیز دمیده است.

از ۲۵ آگوست تاکنون به دلیل ظلم حکومت میانمار و به آتش کشاندن خانه‌های مسلمانان ساکن راخین، ۲۹۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از این کشور گریخته و آواره شده‌اند.

پایگاه محلی «روهینگیا بلاگر» دو روز پیش اعلام کرد که تعداد مسلمانان غیرنظامی روهینگیا که به دست ارتش میانمار کشته شده‌اند، بیش از ۳۵۰۰ نفر است.

نظر شما