شناسهٔ خبر: 21318422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی فاجعه میانمار فردا برگزار می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی فاجعه میانمار خبر داد.

صاحب‌خبر -

نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی فاجعه میانمار فردا برگزار می‌شودسیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برگزاری نشست فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی موضوع جنایات علیه مسلمانان میانمار در جلسه فردا (چهارشنبه، 22 شهریور) ساعت 9 صبح خبر داد. 

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ابتدا بروز حادثه تأسف‌بار کشتار مسلمانان میانمار و نسل‌کشی در قرن بیست و یکم و در برابر چشمان جامعه جهانی را محکوم کرد و از مراجع بین‌المللی خواست تا موضوع را پیگیری کنند.

نقوی‌حسینی تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی همچنین هفته گذشته مجددا بیانیه‌ای در این مورد صادر کرد که در آن از کشورهای مسلمان خواسته شد تا به عنوان جهان اسلام عکس‌العمل نشان دهند، از مراجع بین‌المللی مانند شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در خواست شد در قبال این فاجعه انسانی که موجب آوارگی و کشتار چند ده هزار مسلمان شده، واکنش نشان دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی بیان داشت: بر این اساس فردا صبح کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ فوق‌العاده‌ای را با حضور تمامی اعضا تشکیل خواهد داد و از ابراهیم رحیم پور معاون اقیانوسیه و جنوب آسیای شرقی وزارت امور خارجه و مسئولان ذی‌ربط از دستگاه‌های مختلف برای حضور در این نشست دعوت شده است.

نماینده مردم ورامین خاطرنشان کرد: قرار است در این جلسه درباره اقدامات عملی که باید در قبال این فاجعه صورت بگیرد، گفتگو شود.

انتهای پیام/

بررسی فاجعه میانمار در کمیسیون امنیت ملی 

نظر شما