شناسهٔ خبر: 21315633 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است

مایکروسافت همچنان برای عرضه‌ی عناوین عالی و زیبای بیشتر برروی کنسول‌های ایکس‌باکس خود تلاش می‌کند و به دنبال کار با استودیوهای بیشتری است…

صاحب‌خبر -
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است

مایکروسافت همچنان برای عرضه‌ی عناوین عالی و زیبای بیشتر برروی کنسول‌های ایکس‌باکس خود تلاش می‌کند و به دنبال کار با استودیوهای بیشتری است…

استودیوهای داخلی و فرست-پارتی مایکروسافت بسیار مشغول عناوین معروف خود هستند؛ رِر (Rare) با Sea of Thieves، کوالیشن با Gears of War، ترن ۱۰ با Forza Motorsport 7، پلی‌گروند گیمز با Forza Horizon، آندد لبز با State of Decay و ۳۴۳ Industries با Halo! از این رو، این شرکت تنها دو راه برای افزایش بازی‌های انحصاری و رقابت با بقیه‌ی کنسول‌سازان دارد: تاسیس استودیوهای جدید یا همکاری با استودیوهای مستقل.

واضح است که تاسیس استودیو، هزینه و زمان زیادی می‌برد و طبیعتاً همکاری با استودیوهای مستقل ایده‌ی مناسب‌تری است. این موضوع را موسس و مدیرعامل ابسیدین اینترتیمنت (Obsidian Entertainment) یعنی Feargus Urquhart، طی مصاحبه با یوروگیمر در خصوص عنوان انحصاری ایکس‌باکس وان لغو شده‌‌ی Stormlands نیز تایید کرده است.

یوروگیمر راجع به سختی‌ها و مشکلات استودیوهای مستقل مانند ابسیدین برای پیدا کردن کار پرسیده است، از آن‌جایی که امروزه اکثر شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند همه‌ی عناوین را به‌صورت داخلی و با استودیوهای مخصوص خود توسعه بدهند. Urquhart در جواب اعلام داشته که مایکروسافت به دنبال کار با استودیوهای مستقل است.

البته باید توجه داشت که همکاری با استودیوهای مستقل، بدین معنی نیست که پروژه‌ها به بودجه‌ و منابع زیادی نیاز ندارند. در حال حاضر، استودیوهایی از این دست نظیر ابسیدین و نینجا تئوری در ساخت بازی‌های AAA و بزرگ توانایی بسیاری دارند که نباید آثارشان را دست کم گرفت!

نهایتاً انتظار نمی‌رود که عناوین جدید مایکروسافت در طول سال ۲۰۱۷ معرفی شوند، زیرا دوره‌ی برگزاری‌ نمایشگاه‌ها در کشورهای غربی تقریباً به پایان رسیده است. با این وجود، E3 2018 می‌تواند زمان مناسبی باشد…

نظر شما