شناسهٔ خبر: 21311690 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

شانزدهمین گرنداسلم برای رافائل نادال

ماتادور اوپن آمریکا را برد

صاحب‌خبر -

رافائل نادال با پیروزی بر کوین اندرسون از آفریقای جنوبی، موفق شد برای سومین بار در مسابقات تنیس اوپن آمریکا قهرمان شود. نادال که درحال‌حاضر مرد شماره یک تنیس جهان محسوب می‌شود، در دیدار پایانی کوین اندرسون، بخت بیست و هشتم قهرمانی را در زمانی حدود دو ساعت و سی دقیقه شکست داد و جایزه سه‌میلیون و 700 ‌هزار دلاری را دریافت کرد. ضمن اینکه نادال با این پیروزی، شانزدهمین گرند‌اسلم خود را ثبت کرد. «ماتادور» این مسابقه را به‌راحتی و با حساب سه بر صفر و با نتایج ۴-۶، ۳-۶ و۳-۶ برد. این قهرمانی، هفتادوچهارمین قهرمانی رافائل نادال در مسابقات تنیس بود. 
نادال که در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ نیز در این اوپن آمریکا قهرمان شده، بعد از پیروزی گفت از موفقیت امسالش شگفت‌زده شده: «اتفاقات امسال باورکردنی نیست. با وجود مشکلات و مصدومیت‌هایی که در چند سال گذشته داشتم، از ابتدای امسال اوضاع عوض شد و خیلی خوب و موفقیت‌آمیز پیش رفت. خوشبختانه از ابتدای اوپن استرالیا در سطح بالایی بازی کرده‌ام. قهرمانی در نیویورک، نیروی زیادی به من می‌دهد. مردم نیویورک نظیر ندارند».
نادال بعد از این قهرمانی، دوباره از عمویش که از کودکی مربی‌اش بوده، تشکر کرد. این تورنمنت فعلا قرار است آخرین همکاری‌ آنها باشد: «تونی کارهای زیادی برای من کرده که نمی‌توانم به اندازه کافی بابت آنها از او تشکر کنم. بدون تونی احتمالا هیچ‌وقت تنیس بازی نمی‌کردم. خیلی خوب بود که کسی مثل او را کنارم داشتم که مرتب من‌را به پیشرفت تشویق می‌کرد».اندرسون ۳۱ساله، حریف نادال در این مسابقه، برای اولین‌بار حضور در فینال یک گرند‌اسلم را تجربه می‌کرد. او که با 203 سانتی‌متر قد، از بلندقامت‌ترین تنیس‌بازهای حرفه‌ای به‌شمار می‌رود در مسابقه فینال حرفی برای گفتن نداشت و برای پنجمین‌بار از نادال اسپانیایی شکست خورد. اندرسون در پایان مسابقه این پیروزی را به نادال تبریک گفت و «رافا» را یکی از بهترین نمادهای ورزش تنیس معرفی کرد. اندرسون پس از شکست در این مسابقه، جایزه یک‌میلیون و 825‌ هزار دلاری نایب‌قهرمان را دریافت کرد. کوین اندرسون، مرد پانزدهم تنیس جهان، در هنگام مراسم اهدای جوایز، به روند درخشان اخیرش اشاره کرد و گفت این موفقیت به‌خاطر حمایت خانواده‌اش بوده: «دو هفته خیلی خوب را پشت‌سر گذاشتم. رسیدن به اولین فینال گرند‌اسلم تجربه خاصی بود. این مسابقات نکات مثبت زیادی برای من داشت. من به‌شدت تلاش می‌کنم دوباره این موفقیت‌ها را تکرار کنم».
با پایان مسابقات گرنداسلم تنیس در سال ۲۰۱۷، نادال و فدرر چهار تورنمنت گرند‌اسلم فصل را به‌صورت برابر تقسیم کردند. فدرر در اوپن استرالیا و ویمبلدون قهرمان شد و نادال در اوپن فرانسه و آمریکا به مقام نخست رسید. درعین‌حال نادال و فدرر که درحال‌حاضر به‌ترتیب در رتبه‌های اول و دوم رده‌بندی جهانی هستند، در ادامه مسابقات، رقابت نزدیکی برای تکیه‌زدن بر رده شماره یک جهان خواهند داشت. درحال‌حاضر نادال با شانزده قهرمانی در مسابقات گرنداسلم تنیس، فاصله خود را با رکورد راجر فدرر به سه جام رسانده است. با ادامه درخشش این دو تنیس‌باز، بسیاری از طرفداران ورزش تنیس به ادامه هیجان در این رشته امیدوارند. 

نظر شما