شناسهٔ خبر: 21307040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی تخریب قوه مجریه را بازی در زمین دشمن دانست

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: کسانی که قوه مجریه را به عنوان مهمترین بخش اجرایی نظام، تخریب می کنند در واقع کارآمدی نظام دینی را تخریب کرده و آن را ناکارآمد جلوه می دهند.

صاحب‌خبر -

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی و مراسم تقدیر از دستگاههای اجرایی برتر خراسان رضوی در مشهد افزود: کسانی که در انتقاد، به نقطه تخریب می رسند در زمین دشمن بازی می کنند. به رغم همه مشکلات توفقیات خوبی در بخشهای مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته و داریم.
وی ادامه داد: نقد دستگاههای اجرایی خوب است اما نقد با تخریب و نادیده گرفتن فعالیتهای نظام اجرایی کشور متفاوت می باشد. از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان در پی به چالش کشاندن کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند و می خواهند مردمسالاری دینی را زیرسئوال ببرند.
استاندار خراسان رضوی گفت: این موضوع جنگ روانی است. دشمنان با دستگاههای تبلیغاتی گسترده تلاش می کنند به جوانان القا کنند نظام جمهوری اسلام کارآمدی ندارد. این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مردمسالار و مستقل از نظامهای شرق و غربی است ولی برخی در داخل بنا بر تضعیف دستگاههای اجرایی دارند.
وی افزود: آنچه به عنوان کارگزاران نظام در دستگاههای اجرایی ملاک عمل بوده سیاستهای کلان نظام بر اساس قانون است. در سالهای اخیر اقدامات دستگاههای اجرایی بر اساس نیاز کشور سامان و سرعت بیشتری یافته و در دولت یازدهم به مساله منابع انسانی و استخدامها در چارچوب آئین نامه ها توجه خاصی شد.
رشیدیان در ادامه همچنین گفت: طی فعالیت دولت یازدهم تاکنون چهار آزمون استخدامی در خراسان رضوی برگزار و در آخرین مرحله که شهریور جاری اجرا شد 10 هزار نفر جذب دستگاههای اجرایی در این استان می شوند. مرحله پنجم استخدام دستگاههای دولتی نیز به زودی و به احتمال در پاییز برگزار خواهد شد. سال 1394 حدود 700 نفر از فرزندان ایثارگران و شهدا جذب دستگاههای اجرایی در خاسان رضوی شدند.
وی افزود: در مجموع در دولت یازدهم در حوزه افزایش حقوق و مزایای کارکنان توجه خوبی شد و متناسب سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه است. در حوزه تحولات اداری نیز حرکات خوبی بر اساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر کوچک سازی دستگاههای اداری، اصلاح آئین نامه ها و واگذاری برخی اختیارات از دستگاههای مرکزی به استانها صورت گرفت.
استاندار خراسان رضوی همچنین بر لزوم پیاده سازی دولت الکترونیک تاکید و بیان کرد: دولت الکترونیک ضرورت الزام آور برای دستگاههای دولتی و نیاز عمومی جامعه است. دستگاههای اجرایی استان باید خدمات خود را از طریق سامانه های پیشخوان دولت ارائه و لزوم مراجعه حضوری مردم را کاهش دهند. سرعت کار و کاهش فساد اداری از خصوصیات دولت الکترونیک است و باید مورد توجه باشد.
وی در ادامه با اشاره به منش شهیدان رجایی و باهنر نیز گفت: شاخصهای ساده زیستی و مردممداری از رموز ماندگاری و الگو شدن این شهیدان بود. باید تمامی مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی منش و روحیه این شهدا را در ارتباط با مردم و کار خود مورد لحاظ قرار دهند.
رشیدیان افزود: توجه جدی به خواسته های مردم و تکریم آنها به عنوان ولی نعمتان نظام ضروری است. هیچ پست و مقامی برای هیچ فردی ثابت نیست و مسئولیت فرصتی است که به سرعت می گذرد لذا باید از این فرصت برای خدمترسانی به مردم استفاده کرد.
وی ادامه داد: صداقت در عمل، کار صادقانه و مناسب با مصالح مردم، قوانین و آیین نامه ملاک عمل سالم است. گاهی در ارزیابیهای کار مفید ادارات کم کاری صورت می گیرد که در شان ادارات و نظام نیست و هنگامی که پشت میز کار قرار می گیریم تمام فکر و استعداد باید برای انجام بهتر و بهینه کار بکار گرفت.
استاندار خراسان رضوی گفت: رعایت عدالت، حقوق انسانی و اجتماعی، عدم ورود به فعالیتهای جناحی، رعایت حقوق بیت المال و توجه به حفظ و نگهداری بیت المال باید همواره مورد توجه کارکنان دستگاههای اجرایی و دولتی باشد.
وی افزود: همچنین باید سیاستهای اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت در دستور کار تمام دستگاههای اجرایی باشد و با پرهیز از نگاه بخشی، توجه به اهداف عالی نظام داشت. ماموریتهای اصلی دستگاهها نباید در فرآیندهای اجرایی به فراموشی سپرده شود.
در چارچوب بیستمین جشنواره شهید رجایی، دستگاههای اجرایی برتر خراسان رضوی در ارزیابی عملکرد سال 95 معرفی و تقدیر شدند. همچنین 16 دستگاه برتر در استان در موضوع رعایت حقوق مصرف کننده مورد تقدیر قرار گرفتند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858

انتهای پیام /*

نظر شما