شناسهٔ خبر: 21296950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

لحظات جان فرسای روهینگیا؛

نسل کشی مدرن ؛آخرین حربه اتاق فکر ابرقدرت ها/وقتی رسانه بازی جواب نمی دهد

شاید منافع مادی ابر قدرت هایی مانند آمریکا و چین و... در کشوری مانند میانمار آنها را وادار به نسل کشی و اخراج مسلمانان از کشور میانمار کند اما در پس پرده ی این نسل کشی موضوعی فراتر از منافع مادی قرار دارد و آن گسترش اسلام هراسی در سرتاسر جهان و از بین بردن اتحاد بزرگترین گروه مذهبی دردنیا می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ دشتی؛ میانمار کشوری در آسیای جنوب شرقی با 135 اقلیت مختلف که بزرگترین اقلیت آن را قوم مسلمان روهینگیا که 4درصد جمعیت آن را تشکیل می دهد این روزها شاهد فجیع ترین نسل کشی در طول چند سال گذشته را در این منطقه از آسیاست.

نسل کشی که به بهانه واهی از 4 سال قبل شروع شد و به دلیل حایت دولت میانمار از گروه های افراطی منطقه تا امروز مورد اعتراض کسی واقع نشده است.

اسلام هراسی و مبارزه با مسلمانان در سرتاسر جهان هریک به انواع مختلف انجام میگرد که بدترین نوع آن را این روزها در میانمار شاهد هستیم.

کشتن مسلمانان به بهانه های واهی و بدون دلیل قانع کننده پشت پرده برنامه هایی است که دولت ایالات متحده در تمام نقاط دنیا طی یک برنامه از قبل تدوین شده دنبال می کند و هدف خود را نابودی نسل مسلمانان قرار داده است.

ایجاد گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره، حمایت از گروه های افراطی مانند بوکو حرام در نیجریه و حالا سکوت در برابر کشتن مسلمانان روهینگیا امروز به مهمترین برنامه های اتاق فکر آمریکایی ها تبدیل شده است.

مغز های متفکری از رویارویی فکری با مسلمانان در هراسند و از تبلیغات در کشور های مختلف ناامید شده اند اکنون با جلوه تروریسم و نسل کشی وارد میدان مبارزه شده اند و تنها راه مبارزه با اسلام و گسترش آن را در نابودی نسل مسلمانان می دانند.

اما اعتراض جامعه جهانی نیز در قبال این نسل کشی بسیار کند و ناامید کننده می باشد، این درحالی است که اگر یک انفجار یا حمله تروریستی در نقطه ای از اروپا و آمریکا صورت گیرد با هدایت خبری  و در دست گیری میدان مبارزه ی رسانه ای سعی در القای اسلام هراسی و بهره برداری از ماجرا را دارند اما در برنامه نسل کشی از مسلمانان روهینگیا حالا حق به جانب گروه های افراطی است.

اینکه القای فکری برای خطاکار جلوه دادن اسلامگرایان و پیکار جو خواندن آنان در سرتاسر دنیا حالا به تیتر اول رسانه های آنان تبدیل شده است ، تا جایی که سکوت جامعه بین الملل را در قبال این جنایات نشانه ای بر حق به جانب بودن گروه های افراطی در قبال نسل کشی در میانمار می دانند.

دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری کل ۶ میلیون مسلمان روهینگیایی را از منطقه آرکان اتخاذ کرده است. به واسطه این سیاست اتخاذ شده از جانب دولت قریب به ۱۵۰ هزار نفر از مسلمانان آرکان به بنگلادش، ۵۰ هزار نفر به تایلند و ۴۰ هزار نفر به مالزی و تعداد قابل توجهی به دیگر کشورهای آسیایی مهاجرت کردند. در آخرین اظهار نظر رییس جمهوری میانمار بیان شده است که ۸۰۰ هزار نفر از این قوم را باید از میانمار اخراج کرد تا تنش‌ها پایان یابد.

شاید منافع مادی ابر قدرت هایی مانند آمریکا و چین و... در کشوری مانند میانمار آنها را وادار به نسل کشی و اخراج مسلمانان از کشور میانمار کند اما در پس پرده ی این نسل کشی موضوعی فراتر از منافع مادی قرار دارد و آن گسترش اسلام هراسی در سرتاسر جهان و  از بین بردن اتحاد بزرگترین گروه مذهبی  دردنیا می باشد.

وحید ابراهیمی

انتهای پیام/

نظر شما