شناسهٔ خبر: 21279321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه: فضای درمانی گیلان با افتتاح سه بیمارستان متحول می شود

لاهیجان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: امسال با بهره برداری از سه بیمارستان بزرگ درحال ساخت در شهرهای تالش، لاهیجان و لنگرود تحول خوبی از نظر فضای درمانی در گیلان ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -

محمدجعفر علیزاده روز یکشنبه پس از بازدید سرزده از 2 بیمارستان دولتی شهرستان های لاهیجان و لنگرود در شرق استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان ها، در سال جاری افتتاح و بهره برداری می شوند.
وی همچنین به ساخت بیمارستان بزرگ 217 تختخوابی تالش در غرب استان اشاره کرد و افزود: ساخت بیمارستان های لاهیجان، لنگرود و تالش تحول خوبی در فضای درمانی و ارتقاء سلامت در این استان ایجاد می کند و همزمان روند ساخت و تکمیل بیمارستان بزرگ 400 تختخوابی رشت نیز ادامه می یابد تا به نتیجه برسد.
علیزاده ادامه داد: بیمارستان 220 تختخوابی پیروز لاهیجان، 93 درصد پییشرفت فیزیکی دارد و دو بیمارستان لنگرود و تالش نیز از پیشرفت کمتری برخوردار هستند و زمان بیشتری برای ساخت و تکمیل نیاز دارند.
وی خاطرنشان کرد: برای بیمارستان پیروز لاهیجان 480 تا 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون 400میلیارد ریال آن هزینه و 80 میلیارد دیگر هم تامین شده است و علاوه بر این هزینه ها، به 200میلیارد ریال هم بابت تجهیز این بیمارستان نیاز داریم.
علیزاده گفت: بیمارستان پیروز لاهیجان و بیمارستان درحال ساخت لنگرود که در مسیر شریانی شرق گیلان قرار دارند، از اهمیت زیادی برخودارند و به همین دلیل به امکانات مدرن، تجهیز و بر اساس آخرین استانداردهای روز ساخته می شوند.
لاهیجان دارای دو بیمارستان 22 آبان و سیدالشهداست و بیمارستان میلاد نیز توسط بخش خصوصی و بیمارستان پیروز توسط بخش دولتی در این شهرستان درحال ساخت هستند و امسال به بیمارستان های موجود اضافه می شوند.
با ساخت این بیمارستان ها ، شهرستان لاهیجان به عنوان مرکز درمانی شرق گیلان، از نظر برخورداری از امکانات درمانی به شرایط قابل قبولی می رسد.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: فرهادنظرپور **انتشاردهنده:امیرحسین کبیری
6029/2007

انتهای پیام /*

نظر شما