شناسهٔ خبر: 21211167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم: داعش، محصول آمریکاست

منبع: مهر

معاون دبیرکل حزب الله در گفتگو با یک شبکه روسی تصریح کرد: داعش عامل آمریکا برای براندازی دولت قانونی اسد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل مقاومت حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه خبری «راشا تودِی» به توضیح درباره نیات اصلی غرب از به راه انداختن جنگ داخلی در سوریه پرداخت و در این خصوص گفت: غرب قصد دارد منطقه خاورمیانه را از هم گسیخته کند و کشورهای این حوزه از جهان را تضعیف نماید.


وی ادامه داد: غرب خاورمیانه را تضعیف می کند تا سیطره بر همه چیز را به دست خود بگیرد. آمریکا می خواست از داعش علیه حکومت سوریه استفاده کند؛ اما اکنون همین داعش تبدیل به تهدیدی برای آمریکا شده است.

«شیخ نعیم قاسم» همچنین افزود: هدف اصلی از به راه انداختن جنگ داخلی در سوریه تغییر دادن حاکمیت در سوریه بود. هنگامی که آنها در کنار زدن بشار اسد به کمک گزینه نظامی حتی با کمک همپیمانان عربی خود ناکام ماندند، تصمیم گرفتند تا سیاست عدم مقابله با اسد را پیش گیرند. آمریکایی ها می دانستند که تهدید داعش برای غرب به همان میزانی است که مردم سوریه را تهدید می کند.

معاون دبیر کل حزب الله در ادامه تاکید کرد: اسد یک رئیس جمهور خیالی نیست، وی رهبری مؤثر در سوریه به شمار می آید که به دست مردم این کشور انتخاب شده است. حزب الله لبنان معتقد است که هر اقدامی علیه اسد، اقدام علیه مردم سوریه به حساب می آید.

وی اضافه کرد: مردم سوریه حتی در بحبوحه جنگ نیز بشار اسد را به عنوان رییس جمهور خود انتخاب کردند. انتخاب رییس جمهور بر عهده مردم سوریه است و هیچ قدرت خارجی نمی تواند در این حوزه تصمیم بگیرد.

نظر شما