شناسهٔ خبر: 21201258 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

بازی هفته؛

بازی سرنوشت

این هفته بالاخره انتظارها به سر رسید و دومین قسمت از گیم جذاب Destiny منتشر شد. این عنوان که روی سه پلتفرم PC، PS4 و XOne قابل تهیه و تجربه است، مانند قسمت قبلی در سبک شوتر اکشن بوده و از زاویه اول شخص انجام می‌شود. کمپانی چینی اپو امروز از گوشی میان رده جدیدی رونمایی کرد. سونی بار دیگر با یک دستگاه قدرتمند و زیبا به بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده بازگشته است. بر اساس شایعات، کوالکام تراشه‌های سری ۶۰۰ اسنپدراگون را با معرفی چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۷۰ با هشت هسته پردازشی به‌روز خواهد کرد. آمار نشان داده است که کاربران ایرانی روزانه بیش از ۳ میلیون مطلب در کانال‌های تلگرام منتشر می‌کنند و آمار بازدید از این کانال‌ها به حدود دو میلیارد بار می‌رسد. وقتی بحث دوربین‌ تلفن‌های هوشمند می‌شود، اپل جز بهترین‌هاست، هر چند شاید از نظر مگاپیکسلی از دیگر رقبای‌ش عقب باشد. البته می‌دانیم که مگاپیکسل اهمیت چندانی ندارد، مگر این‌که بخواهید عکس ثبت شده را در اندازه بزرگ پرینت کنید. اما اگر هنوز هم دوست دارید هندستی داشته باشید که مگاپیکسل‌ دوربین آن بالا باشد، می‌توانیم این مژده را بدهیم که آی‌فون‌های سال آینده میلادی احتمالا مجهز به دوربین‌های بهتری از این نظر خواهند شد. این روزها تنوع گوشی‌های هوشمند در بازار به اندازه‌ای است که اگر از گوشی هوشمند خود انتظار انجام کارهای خارق‌العاده نداشته باشید، لازم نیست برای داشتنش مبلغ زیادی هزینه کنید و با حداکثر ۵۰۰ هزار تومان هم می‌توانید یک اسمارت‌فون خریداری کنید که پاسخگوی انتظارات معمول شما باشد.

صاحب‌خبر -

در این قسمت، داستان از این قرار است که آخرین شهر امن محل سکونت بشر به خاک و خون کشیده شده و دشمنی جدید موسوم به لژیون سرخ با سپاه خود بر مسند حکومت آن تکیه زده است. هر گیمر، شخصیتی موسوم به Guardian را مطابق سلیقه خود ساخته و در این قالب باید مهارت‌ها و اسلحه تازه به دست آورده و نیروهای شهر را بسیج کرده تا با کمک هم قلمروی از دست رفته خود را
پس بگیرند.

در دستینی 2، مقصدهای تازه‌ای در منظومه شمسی برای گشت و گذار و انواع و اقسام فعالیت‌ها وجود دارد. این فعالیت‌ها با انواع حالت‌ها از جمله فعالیت‌های تک‌نفره، دونفره و رقابتی طراحی شده تا تمام سلیقه‌ها راضی شوند.

پستچی دو بار در نمی‌زند!

شرکت وِلز اینتراکتیو به ندرت در کارنامه‌اش عنوان خیلی خوب دارد. از میان عناوینی که این شرکت منتشر کرده، Late Shift توانسته موفقیت نسبتا خوبی داشته باشد. با این حال، انتشار گیم جدید آنها، یعنی Don’t Knock Twice را به فال نیک می‌گیریم. این اثر در سبک ترسناک-ماجرایی و مطابق با فناوری واقعیت مجازی تولید شده است. در توضیح این گیم اینچنین آمده است:

«دوبار در نزنید، یک گیم ترسناک اول شخص واقعیت مجازی براساس داستان عامیانه‌ای هولناک است. مادری سرشار از حس گناه به‌دنبال دختر پریشان‌حالش رهسپار سفری خطرناک شده و در این راه باید پرده از حقیقت ماجرای ساحره‌ای پلید و بی‌رحم بردارد. یک ضربه بیدارش می‌کند و ضربه‌ای دیگر از مرگ احضارش می‌کند.» این گیم برای سه پلتفرم PC، XOne و PS4 منتشر شده است.

ضمیمه کلیک جام‌جم

نظر شما