شناسهٔ خبر: 21198851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

احتمال بازگشایی سفارت عربستان در تهران

خبرگزاری ایرنا

روزنامه فرامنطقه ای'رای الیوم' به نقل ازمنابع عالیرتبه عربستانی ازاحتمال بازگشایی سفارت عربستان درتهران خبر داد و نوشت: دیوان پادشاهی عربستان سعودی با اتخاذ سیاست جدید در راستای ترمیم و بهبودروابط با ایران طی فرمانی از رسانه های این کشور در داخل و خارج خواست مطالبی علیه ایران و مذهب شیعه منتشر نکنند.

صاحب‌خبر -
رای الیوم در شماره روز گذشته (دوشنبه) خود به نقل از این منابع نوشت: دیوان پادشاهی عربستان به مشاور رسانه ای خود روزیکشنبه دستور صریح داده تا در روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی این کشور در داخل و خارج عرستان نباید مطالبی علیه ایران و مذهب شیعه نوشته شود.

منابع عربستانی همچنین اعلام کردند: این دستور شامل شبکه های اجتماعی و نویسندگان عربستانی که در رسانه های این کشور مشغول فعالیت هستند و یا با آنها همکاری دارند، می شود.

روزنامه رای الیوم افزود : اعلام این فرمان در چارچوب ترمیم و بهبود مناسبات ریاض و تهران انجام می گیرد و موفقیت در موسم حج و التزام به توافق ها و تفاهم ها که بین دو کشور صورت گرفت به سردی مناسبات ایاررن و عربستان خاتمه می دهد. 

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک در دبی گزارش داد: هیات عربستانی که قرار است از سفارت و کنسولگری این کشور در ایران بازدید کند قصد دارد هرچه سریعتر اقدامات بازگشایی را آغاز کند. 

این منابع دیپلماتیک افزودند: احتمال بازگشایی سفارت عربستان در ایران در هفته های آینده وجود دارد. 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روزگذشته (دوشنبه)با بیان این که دو هیات عربستان سعودی به ایران سفر می کنند، گفت: هدف اصلی سفر هیات عربستانی بازدید از اماکن دیپلماتیک است. 

وی افزود: هدف اصلی سفر هیات عربستانی بازدید از اماکن دیپلماتیک است و یک ماه پیش، هیات عربستانی روادید خود را دریافت کردند. هیات ایرانی نیز روادید خود را در اختیار دارد. 

وی گفت: تاریخ دقیقی مشخص نیست ولی تصور می کنیم بعد از ایام حج این سفر انجام شود.

نظر شما