شناسهٔ خبر: 21184622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرباز را می توان برای زندگی آینده آماده کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: می توان سرباز را پس از دوران خدمت برای زندگی آینده آماده کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرلشکر پاسدار محمد باقری در همایش مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح که در مجتمع فتح المبین سپاه با حضور جانشین فرمانده کل سپاه، فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی انتظامی و ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: یکی از مسئولیت های اصلی نیروهای مسلح دفاع از کشور است و در این زمینه سربازان وظیفه مهمی بر عهده دارند، در شرایط فعلی که اقتصاد یکی از اصلی ترین مسائل کشور است این موضوع باید مورد توجه همه دستگاه ها قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید و اشتغال، نیروهای مسلح برنامه ریزی گسترده ای برای مهارت آموزی به سربازان آغاز کرده است.
وی افزود: هم اکنون هشت تا 9 درصد از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مهارت های مختلف را کسب می کنند که این رقم باید افزایش یابد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: البته ممکن است به علت شکل ماموریت امکان آموزش همه سربازان فراهم نباشد اما در جاهایی که امکان است و در اوقاتی که این فرصت وجود دارد باید سربازان مهارت های مختلف را کسب کنند.
سرلشکر باقری افزود: نیروهای مسلح عظمشان را جذب کرده اند تا گام های موثری در حلقه زنجیره تولید و اشتغال بر عهده بگیرند.
وی گفت: مدت دو سال خدمت سربازی فرصتی است تا سرباز علاوه بر دفاع از کشور مهارت های مختلف را کسب کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هم اکنون 40 درصد سربازان تحصیلات دانشگاهی دارند که موجب تغییر نگرش مجموعه های برنامه ریز در بدنه نیروهای مسلح شده است.
سرلشکر باقری گفت: خانواده ها نیز باید با رویکرد جدید در نیروهای مسلح همراه شوند تا مهارت آموزی به سربازان موثر باشد.
وی افزود: سالانه 400 هزار سرباز کارت پایان خدمت دریافت می کنند اما حدود 30 هزار نفر مهارت های فنی و حرفه ای را کسب می کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر این اساس در سال 96 حرکت به سوی مهارت آموزی آغاز شده و با تشکیل قرار گاه مهارت آموزی در ستاد کل نیروهای مسلح در سال 97 اقدامات موثر تری صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در زمینه مهارت آموزی در این وزارتخانه تفاهم جامع و موثری داشتیم و پس از آن با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، سازمان صدا وسیما، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کمیته امداد نیز تفاهم نامه هایی امضا خواهیم کرد، دیگر دستگاه ها نیز نقش خود را در این حرکت ملی ایفا کنند.
سرلشکر باقری گفت: ارزیابی ها نشان می دهد مشی نیروهای مسلح در ارتباط با سربازان تحول داشته است، حضور نیروهای رسمی در ساعات غیر خدمت در کنار سربازان، مشارکت در فوق برنامه ها میان سربازان از جمله مواردی است حکایت از تغییر رفتار نیروهای مسلح با کارکنان وظیفه دارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بودجه خاصی از سال 97 برای مهارت آموزی سربازان در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر نقش دستگاه ها در تغییر فرهنگ کار،  اشتغال و نقش سربازان در جامعه گفت: از صدا و سیما انتظار داریم در سریال ها و مجموعه های نمایشی موضوع سرباز جدی گرفته شود و نمونه های موثقی از سربازان به تصویر کشیده شود.
سرلشکر باقری در پایان افزود: دیگر دستگاه ها نیز از جمله کمیته امداد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با در اختیار داشتن امکانات ارتباطی می توانند کمک شایانی به رویکرد سازه نیروهای مسلح در زمینه مهارت آموزی به سربازان داشته باشند.

نظر شما