شناسهٔ خبر: 21178288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همکاری ایرنا و فرماندهی مرزبانی ناجا در امور رسانه ای بویژه تولید و انتشار اطلاعات گسترش می یابد

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی امروز (یکشنبه) ضمن حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و بازدید از بخش های مختلف ایرنا، با محمد خدادی مدیرعامل این رسانه مادر دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مدیر عامل ایرنا در دیدار سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تمام دفاتر مرزی و استانی ایرنا آمادگی همکاری رسانه ای و اطلاع رسانی با مرزبانی را دارد.
محمد خدادی افزود: دفاتر مرزی ایرنا در زمینه ارائه خدماتی از جمله خبر، عکس، بولتن، نظرسنجی، انعکاس تقاضا و انتظارات مرزبانی از مجلس، دولت و سازمان ها و همچنین ارائه مشکلات مرزبانی آماده ارائه خدمات رسانه ای است.
وی با اشاره به اینکه اخبار این خبرگزاری پیش از این به 5 زبان زنده دنیا ترجمه می شد اما اکنون به 10 زبان ترجمه می شود، گفت: باید شناخت مرز در دستور کار قرار گیرد تا در راستای مرزشناسی به مردم آموزش داده شود تا مرز را بشناند.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: آینده رسانه در موبایل است و به زودی سایر تولیدات از روی میزها برداشته شده و افق کاری ما به سمت و سوی موبایل می رود.
وی در انتهای این دیدار و گفت و گو به همکاری های دو جانبه و ارائه خدمات رسانه ای ایرنا در جهت کمک به اقدامات و فعالیت های مرزبانی نیروی انتظامی تاکید کرد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز در این دیدار گفت: باید براساس آرمان های انقلاب اسلامی به مرزها رسیدگی شود این در حالی است که در سال 2000 ، 200 تن مواد مخدر کشت می شد و در سال 2005 این میزان به 40 برابر رسیده یعنی 8 هزار تن تولید می شود.
سردار قاسم رضایی اضافه کرد: امسال 14 شهید تقدیم نظام کرده ایم، این در حالی است که بسیاری از مسئولان ، قانون گذاران و تصمیم سازان مرزبانی را نمی شناسند امروزه فعالیت های مرزبانی واقعا پنهان است و اقدامات ما دیده نمی شود.
به گزارش ایرنا، اعمال حاکمیت، تامین نظم، امنیت و کنترل و مراقبت های انتظامی در محدوده منطقه مرزی برابر ضوابط، دیده بانی مستقیم و مقابله با تجاوز محدود نظامی، ایجاد پرده پوشش، ممانعت از عملیات دشمن و تاخیر در آن تا رسیدن نیروهای نظامی خودی و همکاری با آنان در راستای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در مواقع لزوم از جمله وظایف و اختیارات فرماندهی مرزبانی است.
همچنین نظارت بر فعالیت و تردد خودروها اعم از عبوری (ترانزیتی) و غیر آن، شناورهای تفریحی، مسافرتی، صیادی و تجاری در مرزهای زمینی و آب های تحت حاکمیت و بازرسی آنها در چارچوب قوانین و مقررات داخلی و بین المللی نیز از دیگر وظایف فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی است.
صدور مجوز عبور مرزی موقت برای اتباع مرزنشین ایرانی به کشور مقابل و اعزام ایشان جهت احقاق حق در چهارچوب قراردادها و مقاوله نامه های بین دو دولت، مراقبت و حفظ خط مرزی و نگهداری علائم مرزی و نوار تراشیده و یا کپه های مرزی با رعایت قراردادها و مقاوله نامه های مرزی و اسناد و مدارک و نقشه های ضمایم آنها، نظارت بر کلیه یگان های ( گاردهای) حفاظتی سازمان ها و ارگان ها و مناطق مرزی و هدایت انتظامی وانضباطی آنها برابر دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح نیز از دیگر وظایف این فرماندهی است.
همچنین مبارزه با انواع مختلف قاچاق از جمله قاچاق اسلحه، مواد مخدر، مهمات، انسان و کالا در منطقه مرزی و دستگیری متهمان و تحویل آنها به مراجع صلاحیتدار باهمکاری سایر سازمان های ذیربط در چارچوب قوانین و مقررات نیز از دیگر وظایف فرماندهی مرزبانی است.
اجتمام **9105**1569
خبرنگار: معصومه نیکنام ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما