شناسهٔ خبر: 21177991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

هشدار سازمان ملل درباره بحران انسانی در شمال شرقی نيجريه

سازمان ملل متحد ضمن هشدار درباره بحران انسانی در شمال شرقی نیجریه اعلام کرد برای تقویت مبارزه با خشکسالی و قحطی در این منطقه که در چند سال اخیر با خشکسالی شدید و پیامدهای آن به ویژه سوء تغذیه روبرو بوده است، ده و نیم میلیون دلار به این کشور کمک می کند

صاحب‌خبر -

ویلیام لیسی سوئینگ رئیس سازمان بین المللی مهاجرت به تازگی از مناطق قحطی زده شمال شرقی نیجریه بازدید کرده است. 
سازمان ملل با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد نزدیک به دو میلیون نفر از ساکنان شمال شرقی نیجریه به علت حملات گروه تروریستی بوکو حرام آواره شده اند. بیش از نیمی از این افراد را کودکان از جمله یکصد و سی و سه هزار نوزاد تشکیل می دهند.
رئیس سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد از نزدیک با درد و رنجها و مشکلات ساکنان شمال شرقی نیجریه آشنا شده و مقاومت و شهامت آنها را در مقابله با این شرایط دشوار ستوده است. وی افزود برطرف کردن بحران انسانی در شمال شرقی نیجریه که با بحرانهای مشابهی از جمله بحران سوریه، یمن و سودان جنوبی قابل مقایسه است، مستلزم توجه و تلاش بیشتر جامعه جهانی است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک، سوانگ در مدت اقامت خود در نیجریه به شهر میدوگوری مرکز ایالت بورنو نیز که محل ظهور گروه تروریستی بوکو حرام محسوب می شود، سفر کرد تا تلاشهایی را که دفتر منطقه ای سازمان بین المللی مهاجرت در این شهر انجام داده است، ارزیابی کند. وی همچنین در سفر دو روزه خود به نیجریه به چند شهر دیگر نیز که در حملات بوکو حرام خسارتهای زیادی دیده اند، سفر کرد و از اولین اردوگاه آوارگان منطقه نیز بازدید کرد.
گروه تروریستی بوکو حرام در سال دو هزار و نه در شمال شرقی نیجریه ظهور کرد. حملات و شورشهای این گروه اواخر سال دو هزار و نه در مناطق شمال شرقی نیجریه آغاز شد و به تدریج به دیگر مناطق این کشور و چند کشور همسایه گسترش پیدا کرد. حملات و خشونتهای بوکو حرام از هشت سال پیش تا کنون بیش از بیست هزار کشته و دو میلیون و ششصد هزار آواره بر جا گذاشته است به طوری که در حال حاضر ادامه زندگی میلیونها نفر در این منطقه به کمکهای بشردوستانه وابسته است.

نظر شما