شناسهٔ خبر: 21173654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

دفاع از تمامیت اراضی کشور ضروری است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان بر دفاع از تمامیت اراضی کشور و حفظ هوشیاری مقابل دشمنان تأکید کرد و گفت: اگر امنیت در کشوری نباشد نظام آن کشور پایدار نخواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار رؤسای کلانتری‌های انتظامی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در مقابل اسلام به دشمنی پرداخته‌اند و روز به روز به دشمنی خود افزوند تا اسلام را از میان بردارند، افزود: امام راحل با حرکت خود چهره خبیث دشمن را برای همگان آشکار کردند.

وی برحفظ آمادگی علمی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی و تجهیزاتی و تمرینی در مقابل دشمنان تأکید کرد و گفت: آمریکا برای سلطه برجهان، بمب اتم درست می‌کند، اما به ما که برای دفاع از کشور و اراضی خود تلاش می‌کنیم می‌گویند موشک نسازید، این سخن گزاف و نادرستی است که آنها می‌گویند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام راحل تلاش زیادی برای پیروزی انقلاب و نشر آزموه‌های دین و انقلاب انجام داده‌اند، افزود: نباید از کنار آرمان‌های انقلاب و امام راحل به راحتی گذشت بلکه بر هر فردی لازم است آن آرمان‌ها را نشر و توسعه دهد.

وی بیان داشت: امام راحل با تلاش خود نظام ولائی بنیانگذاری کرد و اکنون بر قرار و پایدار است و به همین دلیل پیروی از دستورات ولی فقیه امر لازم و ضروری است.

حفظ بیت المال از مسائل مهم در جامعه است

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه شخصیت‌هایی مانند طلحه و زبیر برای رسیدن به مقام دنیا با حضرت علی(ع) بیعت کرده‌اند، در آن جلسه به خصوص حضرت امیر(ع) بر حفظ بیت المال تأکید فراوانی کرده بودند، افزود: حفظ بیت المال از مسائل مهم در جامعه است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود و هرکسی که بی‌توجه به بیت المال باشد لازم است در روز قیامت پاسخگو باشد.

وی گفت: زمانی که حضرت علی(ع) حاضر به دادن پست و مقام به طلحه و زبیر نشدند، آن‌ها هم دست از پیروی از ولایت برداشتند و زمینه جنگ جمل را به راه انداخته‌اند.

این استاد برجسته حوزه در ادامه بر حفظ اسلام و انقلاب، دفاع از تمامیت اراضی کشور و حفظ هوشیاری در مقابل دشمنان تأکید کرد.

وی امنیت را مسئله مهم در هر نظامی دانست و ابراز داشت: اگر امنیت در کشوری نباشد نظام آن کشور پایدار نخواهد ماند و گرفتار هرج مرج می‌شود.

نظر شما