شناسهٔ خبر: 21173454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران، قطب جدید سپک تاکرا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم ملی سپک تاکرای ایران برای حضوری قدرتمند در مسابقات جهانی 2017 تایلند و دفاع از عناوین جهانی خود، اردویی یک هفته ای را با حضور 26 بازیکن در مراغه در آذربایجان شرقی آغاز کرده است.
اردوی مراغه که یکی از اردوهای آمادگی چند مرحله ای این تیم برای حضور در مسابقات جهانی 2017 تایلند و آسیایی 2018 اندونزی است این امکان را به مربیان خواهد داد تا از بین 26 بازیکن 18 تن را به مرحله بعدی اردو در قزوین انتخاب کنند تا ترکیب نهایی تیم اعزامی به تایلند پس از اردوهای تهران و گیلان مشخص شود.
جوانانی که از نقاط مختلف کشور در قالب تیم های مختلف در کوران مسابقات قهرمانی کشور کارآزموده تر شده اند، در اردوی آمادگی در مراغه در تلاش هستند تا با جلب رای کمیته مربیان در ترکیب تیم ملی قرار گیرند.
مربی تیم ملی سپک تاکرای کشورمان در این اردوی آماده سازی به ایرنا گفت: با توجه به کسب چهارمدال شامل 2 طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات جهانی 2016 تایلند، تلاش می کنیم در رقابت های امسال مدال ها و عنوان بهتری کسب کنیم.
پیام شیرعلی افزود: کسب عنوان برتر دسته دوم (B) مسابقات جهانی در سال گذشته، شانس حضور این تیم را در سطح برتر (A) بیشتر کرده است.
وی رقیبان تیم ملی در مسابقات جهانی را کشورهای جنوب شرق آسیا عنوان کرد و ادامه داد: با برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی در قالب پنج اردوی داخلی، آمادگی های فنی و جسمانی تیم برای کسب عناوین برتر و کسب مدال روز به روز در حال افزایش است.
شیرعلی اضافه کرد: اولین اردوی آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا تیرماه امسال در کرمانشاه با حضور 35 تا 40 بازیکن جوان این رشته برگزار شد.
وی با اشاره به حضور 26 بازیکن از استان های مختلف در دومین اردوی آماده سازی تیم ملی به میزبانی مراغه گفت: پس از برگزاری اردوهای آماده سازی 9 تا 15 بازیکن منتخب این اردوها، در قالب تیم ملی در مسابقات جهانی سپک تاکرا در اواخر آذرماه در تایلند حضور خواهند داشت.
یکی دیگر از مربیان تیم ملی سپک تاکرا درباره این اردو و اهداف آن گفت: هدف نهایی آماده سازی تیم ملی برای مسابقات جهانی 2017 تایلند و مسابقات آسیایی 2018 در جاکارتای اندونزی است.
رضا رستمی افزود: البته حضور در مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی در رشته سپک تاکرا با توجه به نتایج اخیر تیم ملی سپک تاکرا در میدان های جهانی و کسب مدال در آن، با تصمیم کمیته ملی المپیک خواهد بود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر تیم های تایلند، مالزی، اندونزی، ویتنام، سنگاپور و هند رقبای اصلی تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی و نیز جهانی هستند.
رستمی گفت: تیم ملی سپک تاکرا با توجه به ظرفیت ها و استعداهای ناب جوانان کشور، در چهار بخش مختلف، چهارنفره، سه نفره، دوبل و انفرادی در مسابقات بین المللی از قابلیت بالایی در مدال آوری و افتخارآفرینی برای ورزش کشور برخوردار است.
سرپرست تیم ملی سپک تاکرا نیز با اشاره به برگزاری مرحله دوم اردوی تیم ملی در مراغه گفت: این اردو فرصت مناسبی برای شناخت استعدادهای ناب این رشته است.
غلامرضا عبدی افزود: میزبانی مراغه از دومین اردوی آمادگی تیم ملی برای حضوری پرقدرت در مسابقات جهانی مناسب و قابل تقدیر است.
به گزارش ایرنا، دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا از پنجشنبه هفته گذشته در مراغه آغاز شده و تا پانزدهم شهریور امسال ادامه دارد.
مسابقات جهانی 2017 تایلند 20 تا 26 آذرماه سالجاری به میزبانی این کشور برگزار خواهد شد.
سپک تاکرا ، ورزشی شبیه والیبال است که به‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
گزارش: ابراهیم مطلوبی**تنظیم:عیسی عطاپور** انتشار: محمد عزیزی راد
3077/7487/518

انتهای پیام /*

نظر شما