شناسهٔ خبر: 21134189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان: مطالبه حضور زنان در جامعه تبیین نشده است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: موقعیت زنان در جامعه ما به خوبی تعریف و نهادینه نشده و مطالبه حضور زنان نیز تاکنون تبیین نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در شورای اداری کردستان که با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: لازم است برای حضور زنان در جامعه باز تعریفی دوباره انجام شود و زنان مطالبه گر حضور بیشتر در فعالیت های اقتصادی،اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشند.
وی اضافه کرد: لازم است زنان با مهارت های خاص از جمله مهارت حضور در جامعه، تعامل و گفت و گو را فرا گیرند و نقش پر رنگی در امور مختلف جامعه ایفا کنند.
زاهدی یادآور شد: اکنون مرد در جامعه ما به سبب قرار گرفتن در محیط های مختلف و فراگیری مهارت ها، نقش های بیشتری را ایفا می کند در حالیکه این امر باید در جامعه متعادل تر شود.
وی با اشاره به نقش زنان در خانواده نیز گفت: استحکام خانواده می تواند در استحکام جامعه موثر باشد و خانواده های دارای امنیت و آرامش می تواند این امنیت را به جامعه ببخشد.
به گفته وی، زن محور خانواده بوده و برای داشتن جامعه ای پویا و فعال لازم است خانواده ها نیز دارای پویایی و ابتکار عمل در تربیت فرزندان باشند.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان کردستان خواست در انتصاب مدیران با رعایت اصل شایسته سالاری، مدیریت ها را در بین مردان و زنان تقسیم کرده و از زنان توانمند در بخش های مختلف استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، شرکت در نشست شورای اداری، نشست تخصصی بانوان و بازدید از طرح های کارآفرینی استان کردستان از جمله برنامه های سفر یک روزه ابتکار به کردستان است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020//9102

انتهای پیام /*

نظر شما