شناسهٔ خبر: 21128144 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد 50 هزار تنی محصولات کشاورزی قم

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: حجم برداشت محصولات کشاورزی استان طی 2 سال اخیر از 700 هزار تن به 750 هزار تن افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، افزود: در این مدت به دلیل تغییر روش الگوی کشت و به کارگیری روش های مکانیزه آبیاری، 180 هزار متر مکعب نیز صرفه جویی آب صورت گرفته است.
در بخش کشاورزی کل اراضی قابل کشت استان قم معادل 104 هزار و 730 هکتار است که این رقم 46 صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می باشد؛ مجموع کشت سبز استان قم شامل 20 هزار هکتار باغ و 42 هزار هکتار زراعت شامل 17 هزار و 531 هکتار کشت جو، پنج هزار و 675 هکتار کشت گندم آبی، 2 هزار و 346 هکتار کشت کلزا و بقیه سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و صنفی جات اختصاص یافته است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 745 هزار تن شامل 425 هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و 208 تن آبزیان و 320 هزار تن محصولات دامی است که هر سال به این میزان افزوده می شود.
استاندار قم در ادامه با اشاره به ضرورت بسترسازی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی باید مدنظر همه قشرهای مردم قرار گیرد تا همگان به این باور فرهنگی در رابطه با سیاست ها و برنامه های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برسند.
صادقی همچنین با اشاره به ویژگی های شهر قم به عنوان پایگاه علم و جهاد و فرهنگ ابراز امیدواری کرد: در برنامه ریزی های اعضای هیات دولت این مساله به خوبی تبیین شود.
وی با اشاره به ضرورت هماهنگی مسئولان در سطح ملی و استانی برای تحقق برنامه های توسعه ای افزود: در سایه همدلی و مشی اعتدالی در استان، همه مدیران و مسئولان و کسانی که در امر سازندگی مشارکت دارند در مسیر تحقق اهداف گام برمی دارند.

** با کسری قابل توجه اعتبارات مواجه هستیم/دستگاه های اجرایی طرح های خود را اولویت بندی کنند
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم نیز در این جلسه با تاکید بر این که با کسری قابل توجهی در اعتبارات امسال مواجه هستیم گفت: 33 درصد از اعتبارات عمرانی و 45 درصد از اعتبارات هزینه ای در سال جاری ابلاغ شده است که مدیران، صرفه جویی در هزینه ها و اولویت بندی در طرح ها را در دستور کار خود قرار دهند.
سید حسن رضوی در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب اداره های برتر و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در سال 95 گفت: در قالب نظام عملکرد بر مبنای شاخص های عمومی و اختصاصی، هر ساله دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی افزود: بر اساس جمع بندی نمرات نهایی ارزیابی عملکرد اداره های استان قم در سال 95، پنج اداره به عنوان اداره های برتر، سه دستگاه به عنوان دستگاه های برتر در شاخص های عمومی و چهار دستگاه به عنوان دستگاه های برتر در شاخص اختصاصی و سه دستگاه اجرایی با بیشترین رشد امتیاز نسبت به سال قبل انتخاب شدند، ضمن این که کارمندان نمونه اداره های مختلف استان نیز تعیین شده اند.
وی با اشاره به پنج اداره برتر استان قم در سال 95 اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی با امتیار 975، شرکت آب و فاضلاب شهری با 973، سازمان جهاد کشاورزی با 970، اداره کل امور اقتصاد و دارایی با 955 و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 952 امتیاز، پنج دستگاه برتر استان قم در سال 95 می باشند.
رضوی، با تشریح سه دستگاه برتر استام قم در شاخص های عمومی گفت: از هشت دستگاه اجرایی استان قم با بالاترین شاخص های عمومی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه های برتر استان در شاخص های عمومی انتخاب شدند.
وی ادامه داد: شرکت توزیع برق، سازمان آب و فاضلاب روستایی، اداره کل دامپزشکی و اداره کل منابع طبیعی چهار دستگاه استان قم است که در شاخص های اختصاصی از مجموعه 15 دستگاه اجرایی استان بیشترین امتیاز را کسب کرده اند.
وی با بیان این که دستگاه هایی که ضعیف ترین عملکرد را در سال 95 داشته تعیین و به آنها به صورت کتبی تذکر داده شده است گفت: اداره های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت تعاون روستایی دستگاه هایی است که بالاترین رشد عملکرد نسبت به سال 94 را داشته اند که نشان از تلاش مضاعف در این دستگاه های اجرایی است.
در این جلسه، به صورت ویدئو کنفرانس نخستین مرکز شیمی درمانی و پرتو درمانی با ظرفیت 38 تخت سرپایی و بستری با اعتبار 45 میلیارد ریال در بیمارستان شهید بهشتی و 2 کلینیک سیار دندانپزشکی مناطق روستایی که تا سطح 2 خدمات بهداشتی به صورت رایگان ارائه می کند و چند طرح بهداشتی درمانی در قالب اجرای طرح تحول سلامت به بهره برداری رسید.
در این جلسه همچنین از 204 طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی با اعتبار چهار هزار و 510 میلیارد ریال در استان قم به مناسبت هفته دولت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی بهره برداری شد.
دوم تا هشتم شهریور ماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز گذشته به استان قم سفر کرده و دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید از برنامه های این عضو کابینه دولت دوازدهم می باشد.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

نظر شما