شناسهٔ خبر: 21119211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حملات ائتلاف ضد داعش به کاروان تروریست های در حال بازگشت از لبنان

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، ریان دیلون سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا گفت: حملات ائتلاف ضد داعش مانع پیشروی کاروان تروریست های داعش که از لبنان در حال حرکت به سمت دیر الزور در شرق سوریه بودند، شد.
وی افزود: برای ممانعت از پیشروی این کاروان به سمت شرق سوریه، با حملات هوایی در مسیر عبوری آنها انحراف ایجاد کردیم.
بر اساس این گزارش، علمیات انتقال صدها داعشی از روز دوشنبه از ارتفاعات قلمون غربی واقع در مرزهای مشترک لبنان - سوریه به سمت شهر البوکمال در استان دیرالزور در مرزهای مشترک با عراق آغاز شده است.
دیلون با بیان اینکه تروریست های داعش تهدید جهانی به شمار می روند و انتقال آن از مکانی به مکان دیگر راه حل دائمی به شمار نمی رود، افزود: ائتلاف، حرکت این کاروان را لحظه به لحظه رصد می کند و طبق قوانین موجود در جنگ ها، ائتلاف هر زمان تروریست ها را هر جا ببیند، در صورت امکان هدف قرار می دهد.
طبق این گزارش، عملیات انتقال تروریست های داعش از مرزهای مشترک لبنان - سوریه به سمت مرزهای سوریه - عراق، خشم عراقی ها و انتقاد آمریکا را در پی داشته است.
بریت ماکگورک فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش نیز ضمن انتقاد از انتقال تروریست ها، گفت، باید تروریست های داعش را در میدان کشت نه آنکه با اتوبوس آنها را به سمت مرزهای مشترک سوریه و عراق منتقل کرد.
با تنگ تر شدن محاصره گروه تروریستی داعش در قلمون غربی در مرزهای سوریه و لبنان، تروریست ها با پذیرش شرایط مقاومت اسلامی، تسلیم شدند و با خروج از این منطقه به سوی استان دیرالزور در شرق سوریه موافقت کردند.
براساس این توافق 308 تروریست به همراه 331 تن از خانواده های آن ها و 26 تروریست زخمی قلمون غربی را به مقصد البوکمال در استان دیرالزور ترک می کنند.
وزارت دفاع سوریه نیز روز یکشنبه با انتقال تروریست های داعشی از ارتفاعات قلمون غربی به مناطق شرقی این کشور موافقت کرد.
دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در دوم آگوست (مرداد/ شهریور) سال 2014 با حمله به شهرک عرسال در شمال شرق لبنان حدود 30 تن از نظامیان لبنانی را ربودند و سپس با عقب نشینی از این شهرک، ارتفاعات مشرف بر شهرک های لبنانی از جمله عرسال، راس بعلبک و القاع را اشغال کردند.
در عملیات اخیر ارتش های سوریه و لبنان و مقاومت اسلامی در قلمون غربی، 310 کیلومتر از خاک سوریه و 120 کیلومتر از خاک لبنان از گروه های تروریستی و تکفیری داعش و جبهه النصره پاکسازی شد.
شبد**خاورم**9329** 1379
مترجم: ندا بهبودی* انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما