شناسهٔ خبر: 21114033 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

روز عید قربان؛

بارگاه مطهر رضوی غرق نور‌ و‌ شادی می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: همزمان با دهم ذی‌الحجه، جشن با شکوهی با حضور عموم زائران در حرم مطهر رضوی برگزار می‏‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: ویژه‌برنامه جشن عید قربان جمعه، 10 شهریور‌ماه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این برنامه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خادمان امام هشتم(ع) و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت، خطیب و سخنران مذهبی در این برنامه با موضوع «سبک زندگی» سخنرانی خواهد کرد، گفت: در ادامه مراسم مداحان‌ و‌ ذاکران اهل‌بیت(ع)، مهدی سماواتی و مهدی سروری به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می‎پردازند.

وی اجرای گروه تواشیح ولیعصر(عج) را از دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان کرد و گفت: در ایام دهه ولایت ویژه‌برنامه‎های متعددی در طول شبانه روز تدارک دیده شده که در صحن‌ها و رواق‎ها برگزار می‎شود. 

حسینی با اشاره به ویژه‌برنامه‎های اختصاصی زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی، بیان کرد: این مراسم‎ با هدف تبیین جایگاه ولایت برگزار می‎شود و مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق‌های دارالمرحمه، کوثر و غدیر نیز از ویژه‌برنامه‎های عید قربان برای زائران غیر ایرانی است.
یادآور می‌شود، هرگونه امکانات رفاهی برای حضور زائران و مجاوران در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) فراهم است.

علی محمدزاده

نظر شما