شناسهٔ خبر: 21104817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ: شهرداری تهران نیازمند اصلاحات بنیادی است/ انتخاب نجفی ثمره حضور هدفمند مردم در انتخابات اخیر

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، انتخاب محمدعلی نجفی به سمت شهرداری پایتخت را امری فرخنده و ثمره حضور گسترده مردم تهران در شورای شهر برشمرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی شیخ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تأکید بر ضرورت انجام اصلاحات بنیادین در شهرداری تهران، افزود: در عین حال، پیش از ورود در اصلاحات ساختاری و سازمانی، لازم است در تصور مردم، مسئولان نظام و مدیران شهرداری، تعریف و مفهوم این نهاد مورد بازبینی قرار گیرد.
به گفته وی، هیچ اصلاحی بدون تغییر رویکرد و تغییر تصور از وظیفه و کار شهرداری، کارا و مفید نخواهد بود بلکه تنها به اتلاف منابع و سرمایه های مادی و معنوی خواهد انجامید.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: امروز ما نیازمند نگاه کلی نگر، فراگیر به مسایل شهر و اداره آن هستیم و باید به جای نظر به ساختارهای بخشی، در پی ساختاری فراگیر و یکپارچه باشیم.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری تنها اداره یک شهر و روی هم نهادن سیمان و سنگ و ساخت پارک و جمع آوری زباله و مانند آن نیست؛ بلکه در عین توجه به موضوعاتی از این دست، باید به امور مهمتری همچون موضوعات فرهنگی و اجتماعی، تعامل ذینفعان در شهر از جمله ساکنان، مدیران شهر، حکومت، صنعت و غیره نیز توجه داشت و این تعاملات و رفتارها را مدیریت کرد و از این طریق به طراحی و اجرای راهبردی رسید که توسعه ای همگون و پایدار را برای شهر در پی داشته باشد.
شیخ اظهار کرد: امروز ما شاهد پراکندگی و افتراق در ابعاد مختلف شهر و زندگی شهری و نیز پراکندگی در برنامه ریزی و مدیریت شهری هستیم و این امر، کارایی نهاد شهرداری را خدشه دار می سازد.
وی اضافه کرد: در تهران امروز، بیش از 25 سازمان دولتی و عمومی درگیر ارائه خدمات شهری اند و این به معنای پراکندگی در تصمیم سازی و اجراست.
نماینده مردم تهران ادامه داد: علاوه بر این نهادها که بسیاری از تصمیمات شان با یکدیگر در تزاحم و تداخل است، ذینفعان دیگری در شهر هستند که هر یک، رسمی یا غیر رسمی در فیزیک و معنای حاکم بر این زیست بوم اثر دارند.
شیخ ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده شهر تهران افزود: بنده می پندارم آقای نجفی، با توجه به سوابق ایشان، هم در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و هم در زمینه های اقتصادی توانایی ایجاد چنین تحولی را دارند و اجرای این تحول، گام نخست برای توسعه پایدار شهر تهران است.
وی خاطرنشان کرد: البته مردم فهیم تهران بخوبی نسبت به مشکلات این ابرشهر آگاهند و طبیعی است با این حجم از مخارج پرسنلی و هزینه های جاری، کسی منتظر تغییر یک شبه نیست؛ اما باید تغییر آرام و پایدار را در برنامه کار قرار داد؛ مجلس نیز باید با پیش بینی بودجه ای پایدار برای شهرداری ها، جلوی وقایع بدی را که کمبود بودجه برای شهرهای کشور پدید می آورد، مانند تراکم فروشی و ...را گرفته و به تحقق هدف مدیریت کارآمدتر شهری یاری رساند.
سیام **٩١٢١**
خبرنگار: سمیه لاری
انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*

نظر شما