شناسهٔ خبر: 21083486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

وزیر دفاع: رویکرد ما بازداندگی فعال و تقویت دفاع موشکی است

امیر سرتیپ حاتمی اعلام کرد: رویکرد ما بازداندگی فعال است بدان معنا که آنقدر توان نظامیان را بالا می بریم که کسی فکر تجاوز به ایران را نداشته باشد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: اولویت اصلی ما تقویت قدرت دفاعی کشور در کابینه دوازدهم است.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تفکیک و تقویت توانمندی های نظامی در حوزه های هوایی، زمینی و دریایی افزود: بحمد الله امروز توان دفاعی موشکی ایران شرایط مطلوبی دارد و اگر دشمنی محاسبه اشتباهی کند و بخواهد تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد همه مولفه های قدرت را برای دفاع از کشور و ملت بکار خواهیم گرفت.

وزیر دفاع گفت: همانطور که ما برای تقویت توان نظامی و دفاعی خود تلاش می کنیم دشمن برای تضعیف ما تلاش می کند از این رو ما اقدامات دشمن را به دقت رصد می کنیم و متناسب با آن عمل می کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان این که یکی از مولفه های قدرت بازدارندگی کشور، قدرت موشکی است گفت: با توجه به این که دشمن درصدد تضعیف ماست قاعدتا تمرکز ما بر افزایش قابلیت های موشکی، ضد موشکی و جنگ الکترونیک خواهد بود.

این مقام لشکری گفت: در حوزه کروز موضوع سرعت بسیار مهم است که روی آن کار می کنیم و یا در حوزه بالستیک که ایجاد قدرت و دقت از موضوعات مهم آن است که آن را نیز دنبال می کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به تهدید هایی موجود منطقه افزود: ما بر توان موشکی خود خواهیم افزود و برنامه هایی که در دولت قبل دنبال می شد در دولت جدید نیز دنبال می شود.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ضرب شستی که جمهوری اسلامی به تروریست های داعش نشان داد گفت: دشمن می داند قدرت موشکی ایران واقعی است و موشک های ما دقیق ( نقطه زن) است و قدرت و برد بالایی دارد.

وزیر دفاع گفت: در صحنه واقعی اگر ایران توان بازدارندگی نداشته باشد طبیعتا دشمن به طمع می افتد این موضعی است که در جنگ 8 ساله تجربه شد و مبنای آن تصور تضعیف توان نظامی ایران در دوران انقلاب بود.

امیر حاتمی افزود: اگر می خواهیم در آرامش و امنیت باشیم باید دشمن بداند که در صورت هرگونه تجاوز با پاسخ شدید ایران روبرو می شود که یکی از این عوامل بازدارنده توان نظامی و موشکی بالای ایران است.

وزیر دفاع با بیان این که امروز ما با تهدیدات متنوعی روبرو هستیم اعم از تهدیدات تروریستی، هوایی و دریایی و ... افزود: در مورد همه این تهدیدات استراتژی خاصی را در نظر گرفته ایم، در همه حوزه های نظامی توان نیروهای رزمی ما بازدارنده است چه در مقابل تروریست ها و چه در پدافند هوایی و دریایی که جمع اینها قابلیت بازدارندگی بالایی در مقابل دشمن دارد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان این که سیاست جمهوری اسلامی حمایت از محور مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان افزود: ما برای این که بتوانیم امنیت را در منطقه حاکم کنیم باید در مقابل دشمنان و زیاده خواهان بایستیم که ایران با کمک های مستشاری (به کشورهای قربانی نظام سلطه و امریکا) این اهداف را دنبال می کند.

وزیر دفاع گفت: به دلیل تحریم هایی که از ابتدای انقلاب در حوزه دفاعی علیه کشور اتفاق افتاد و نیز شناخت عمق دشمنی دشمنان بنای ما خوداتکایی در صنایع دفاعی قرار گرفت و بحمد الله ما امروز در همه حوزه ها می توانیم نیازهای بومی خود را برای دفاع از کشور تامین کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان این که به دنبال ایجاد یک قدرت هوایی در کشور هستیم گفت: تمام سامانه های اس 300 در کشور مستقر شده اند، آموزش های لازم هم داده شده که دفاع از فضای کشور را پوشش می دهد، ما فضاهای حساس را به دقت تحت پوشش این سامانه قرار داده ایم.

وزیر دفاع با برشمردن ویژگی های سامانه اس 300 گفت: در پدافند هوایی سه سطح ارتفاع پست، متوسط و بلند داریم که برای هر سطح سامانه ای دفاعی و قدرتمند داریم.

در ادامه برنامه امیر سرتیپ حاتمی کیفیت را مهم برشمرد و آن را از مطالبه های نیروهای مسلح در همه زمینه ها ذکر و بر ارتقاء آن تاکید کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با تاکید بر همکاری وزارتخانه دفاع با دانشگاه ها، شرکت های خصوصی و دانش بنیان گفت: امروز بیش از 10 هزار پروژه توسط دانشگاه ها و نخبگان برای وزارتخانه در حال انجام است.

او با بیان این که همکاران ما در نیروهای مسلح از بهترین انسان های این کره خاکی هستند زیرا دفاع از کشور را انتخاب کرده اند، افزود: مهمترین کار ما برای نیروهای مسلح تحقق قانون خدمات کشوری در مورود حقوق و مزایای این قشر است.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به وحدت و یکپارچگی خلل ناپذیر نیروهای مسلح گفت: تجهیزات نظامی در کشور باید بنا به فرموده رهبر انقلاب اقتصادی شود از این رو این موضوع اولویت دارد که امنیت را با ارزان ترین قیمت برای کشور تامین کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: در وزارت دفاع همه تلاش می کنیم تا محصولات دفاعی و نظامی را ارزان قیمت و با کیفیت تهیه و تامین کنیم.

وزیر دفاع با بیان این که 2 درصد از تولید ناخالص صرف تامین امنیت کشور می شود گفت: توجه به دانش بنیان کردن تولیدات دفاعی در راستای اقتصاد مقاومتی اولویت ماست.

نظر شما