شناسهٔ خبر: 21062012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد 33 درصدی مدرسه سازی در استان ایلام در دولت یازدهم

ایلام - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: روند ساخت و ساز مدارس این استان در طول چهار سال دولت یازدهم رشد 33 درصدی در مقایسه با دولت دهم داشته است.

صاحب‌خبر -

سعید هژبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 72 فضای آموزشی در طول چهار سال گذشته با 322 کلاس درس و 59 هزار و 340 متر مربع گستره با نزدیک به 283 میلیارد ریال اعتبار ساخته و به بهره برداری رسیده است.
وی از افزایش مشارکت های مردم در ساخت و ساز مدارس در طول چهار سال گذشته خبر داد و افزود: طی این مدت افراد خیر و نیکوکار 138 میلیارد و 461 میلیون ریال برای ساخت مدرسه تعهد کردند.
هژبری تاکید کرد: همچنین در این مدت در زمینه استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس نیز اقدام های لازم انجام و بیشتر فضاهای آموزشی مجهز به سامانه گرمایشی استاندارد شوفاژ شدند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام همچینن به طرح هوشمندسازی مدارس این استان اشاره کرد و گفت: 148 فضا با 334 کلاس درس و 18 میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم هوشمند سازی شده است.
وی کیفیت بخشی مدارس، ایمن سازی فضاها از طریق ساخت فضای محکم و استاندارد و مقام سازی، هویت بخشی به فضای مدارس از طریق معماری ایرانی، اسلامی، استاندارد سازی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، توسعه فضاهای ورزشی، هوشمند سازی مدارس و توسعه خلاقیت های دانش آموزی و توسعه فضای سبز در محوطه مدارس و نقش حیاتی آن در بهبود روحیه دانش آموزان را از اولویت های این اداره برشمرد.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی در استان ایلام وجود دارد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119

انتهای پیام /*

نظر شما