شناسهٔ خبر: 21028670 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

طلسم شکنی پس از ۱۹ سال

حسن یزدانی به مدال طلای جهان رسید

صاحب‌خبر -
فرارو- حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران مقتدرانه مدال طلای رقابت های جهانی پاریس را بر گردن آویخت.
 
در ادامه رقابت های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۷ که در پاریس پایتخت فرانسه در جریان است، حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک و نقره جهان، در دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف بوریس ماکوئف کشتی گیر روسی الاصل اسلواکی رفت و در پایان موفق شد مقتدرانه و در مدت زمان ۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه ۱۰بر صفر پیروز شد و مدال طلایجهان را بر گردن آویخت.
 
حریف یزدانی در دیدار فینال، پیش از این در مرحله نیمه نهایی با پیروزی 6 بر 3 برابر جی دن کاکس آمریکایی و دارنده مدال برنز المپیک ریو شگفتی ساز شد.
 
تیم ملی کشتی آزاد ایران آخرین بار توسط حسن رحیمی و رضا یزدانی در جریان رقابت های جهانی ۲۰۱۳ بوداپست مجارستان به مدال طلا رسیده بود اما آخرین مدال طلای ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم به مسابقات جهانی ۱۹۹۸ تهران باز می گردد که علیرضا حیدری مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.
حسن یزدانی در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال طلا رسید تکشتی آزاد ایران را پس از ۱۶ سال صاحب مدال طلای المپیک کند. وی پس از این رقابت ها به یک وزن بالاتر آمد.
 
یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس عظمت دولت بیکوف نایب قهرمان آسیا از قزاقستان  را در ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست داد.
 
وی در دور سوم مقابل پیتر یانولوف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از مولداوی به روی تشک رفت و این کشتی گیر را نیز در ۳ دقیقه و ۱۲ ثانیه مقتدرانه و با حساب ۱۰ بر صفر شکست داد.
 
یزدانی در سومین مبارزه و در یک چهارم نهایی به مصاف الکساندر گوستیف نایب قهرمان اروپا از آذربایجان رفت. یزدانی در این مبارزه نیز طبق عادت همیشگی از همان ثانیه نخست حملات پیاپی خود را آغاز کرد و حریف را از نفس انداخت تا اینکه این کشتی گیر را نیز در مدت زمان ۵ دقیقه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.
 
نابغه کشتی ایران در ادامه و در دیدار ماقبل فینال به مصاف ولادیسلاو والیف قهرمان جوانان جهان از روسیه رفت و این کشتی گیر روس را نیز با نتیجه ۴ بر صفر از پیش رو برداشت و فینالیست شد.
به گزارش ایسنا، همچنین در روز نخست این رقابت ها، رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم، بهنام احسان پور در ۶۱ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم برای ایران به روی تشک رفتند که با شکست مقابل رقبا حذف شدند تا حاصل کار ایران در پایان رقابت های ۴ وزن نخست تک مدال طلای حسن یزدانی باشد.
 
در وزن ۵۷ کیلوگرم مدال طلا به یوکی تاکاهاشی از ژاپن رسید که در دیدار فینال توماس گیلمان از آمریکا را ۶ بر صفر برد. مدال های برنز این وزن نیز به بخلایار اردنبات از مغولستان و آندری یاتسنکو از اوکراین رسید.
 
در وزن ۶۱ کیلوگرم مدال طلای جهان به حاجی علیف از آذربایجان رسید که در دیدار فینال مقابل گاژی مراد رشیدوف روس با ضربه فنی پیروز شد. مدال های برنز این وزن نیز به ولادیمیر خینچگاشویلی گرج و بونه رودریگز کوبایی رسید.
 
در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز حسن یزدانی با شکست بوریس ماکویف از اسلواکی طلا گرفت. ولادیسلاو والیف از روسیه و جی دن کاکس از آمریکا نیز به مدال برنز رسیدند.

نظر شما