شناسهٔ خبر: 21023825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدیقی:

اجرای اقتصاد مقاومتی با مدیرانی در تراز رجایی و باهنر امکان پذیر است/تاکید بر حل مشکل بیکاری و تولید با روحیه جهادی

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه این هفته تهران تقوی و خستگی ناپذیری را از شاخصه های بارز مسئولان در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی با مدیرانی در تراز شهیدان رجایی و باهنر امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر وتبریک هفته دولت، افزود: «ایمان واقعی و باور قلبی» از شاخصه های برجسته این دو شهید بزرگوار بود که همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی با این دو شاخص را داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که « شهید رجایی از خود لحظه ای غافل نبود» گفت: شهید رجایی وقتی رئیس جمهور شد، نه تنها لباس،اخلاق و روابط او تغییر نکرد، بلکه ولایتمیداری اوگل کرد. تمام دغدغه شهید رجایی این بود که نکند امام (ره) دستوری بدهد و این ها در اجرای در انجام دستور نایب امام زمان(عج) و ولی زمان خودشان تعلل کرده باشند.
حجت الاسلام صدیقی افزود: شهید رجایی برای خودش خلوت داشت که علاوه بر تفکر از وعظ روحانیون صاحب نفس اخلاقی در خلوت می نشست زانو می زد و موعظه گوش می داد تا خود را گم نکند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز توقع ما از دولت ،مجلس و قوه قضاییه این است که خدا را در محیط کار خود مطرح کنند، موعظه بشنوند و کسی آنها را به یاد خدا و قیامت بیاندازد در بعضی از نهاد این موضوع خیلی کمرنگ شده است .
وی با اشاره به این که شهید رجایی با خود و برای خود خلوت می کرد نه برای ریا و دیگرا، بیان نداشت: یکی از علمای گفت که وقتی من برای ایشان صحبت کردم و از لقاء الهی سخن گفتم یک مرتبه در خودش فرو رفت و پس از مدتی هم شربت شهادت را نوشید.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که میرزای شیرازی هفته یک روز به خود می پرداخت، اظهار داشت: این سبک و روش برای همه ما لازم است، تا انسان قلب سالم نداشته و تا زمانی که عطش مال دوستی و قدرت در یک مسئول است نمی تواند مملکت را سالم سازی کند، نمی تواند ادارات سالمی داشته باشد؛ این هنر شهید رجایی بود.
صدیقی تصریح کرد: شهید باهنر با اینکه عالم ، فضال و نویسنده و اهل قلم بود در مقابل رجایی زانو می زد ، هر دو یک روح در دو بدن بودند وبا چه صفایی در عرصه خدمت به مردم حضور داشتند.
وی خستگی ناپذیری را از شاخص های دیگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به جز با مدیرانی در تراز شهیدان رجایی و باهنر امکان ندارد عملی بشود؛ حل مشکل بیکاری و افزایش تولید که از وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری بود فقط با یک روحیه تلاش جهادگرانه میسر خواهد بود.
صدیقی با بیان خاطره ای از شهید قدوسی و شهید بهشتی گفت: شهید قدوسی از این‌که آیت الله بهشتی شهید شده و شهدای حزب (جمهوری اسلامی) به محضر اعلی راه یافته است ولی او جا مانده، ناراحت بود ومی گفت که به حال «شهید رجایی» غبطه می‌خورم، او از من پرکارتر است؛ امروز مسئولان ما نیز باید چنین روحیه‌ای داشته باشند، تا در جنگ اقتصادی و فرهنگی در مقابل دشمن پیروز شویم و مشکلات مملکت حل شود و به مستضعفان جهان نیز چنان الگویی ارائه کنیم که مستکبران عالم خود به خود راه زوال را در پیش بگیرند.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: اعمال شهید رجایی، ریاست‌جمهوری را نظام اسلامی معنا کرد که ریاست‌جمهوری به پز دادن نیست، ریاست‌جمهوری به رفاه، تجملات و رضایت بیگانگان نیست، شهید رجایی با عملکردش نشان داد که در نظام اسلامی رئیس‌جمهور در بندگی گوی سبقت را ببرده است، در ولایت‌مداری مدال گرفته است و ارزش معامله با خدا پیدا کرد، شهید رجایی و باهنر شاخص مسئولیت در نظام اسلامی هستند.

**غدیر را همچون عاشورا فرهنگ‌سازی کنید/ غدیر تبعیض فسادستیز است
خطیب موقت نماز جمعه همچنین به نزدیک شدن «دهه ولایت» نیز اشاره کرد و افزود:‌ غدیر مبنای انقلاب اسلامی و حاکمیت خدا است. غدیر مدل حاکمیت عدل و سبک زندگی است.غدیر تبعیض ستیز، ظلم‌ستیز و فسادستیز است و مبنای حرکت امام (ره)و رهبری است. غدیر مبنای عشق عاشقان به امیرالمومنین (ع) است.
صدیقی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر را همچون واقعه عاشورا به خانه‌ها برده و فرهنگ‌سازی کنید، تصریح کرد: امروز «بنیاد بین‌المللی غدیر» که توسط مرحوم «آیت‌الله خزعلی» بنیان نهاده شده، فعال است،اما این کافی نیست.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که برای معرفی فرهنگ غدیر فیلم نیاز داریم تاکید کرد: باید برای کودکان و نوجوانان غدیر شناسی به سبک خودشان این مکتب را تشریح کنیم. باید صاحبان فکر و نظر و ابتکار به میدان بیایند و در این دهه ولایت که حدود 20 مناسبت وجود دارد، به صحنه بیایند و این مناسبات از جمله «مباهله» را برجسته کنیم.

**امیران ارتش و سرداران سپاه اولیای خداوند هستند
صدیقی «روز عرفه» را روز دعا خواند و گفت: دعا اسلحه مومنان است، سلاح های ظاهری ما با این سلاح پشتیبانی میشوند و گرنه سلاح نظامی بدون اتحاد و دعا و توسل بی اثر است. امیدواریم ظهور حضرت امام زمان (عج) را در روز عرفه نزدیک کنیم. روز عرفه بعد از شب قدر ممتازترین زمان برای نزدیک شدن به خداوند است.
خطیب نماز جمعه تهران به فرا رسیدن سالروز پدافند هوایی نیز اشاره کرد و انتصاب امیر موسوی را تبریک گفت و از زحمات امیر صالحی قدردانی کرد و در ادامه افزود: ارتش که هر روز رهاورد جدیدی دارد و سپاهیان عزیز که بالنده هستند و خار چشمان دشمنان شده اند و امیران ارتش و سرداران سپاه اولیای خداوند هستند و امیدواریم همگی سرافراز شویم.

**تاکید بر دوری از حرام‌خوری، رشوه و ربا
حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر این‌که تقوا ریسمانی است که انسان را به خداوند متصل می‌کند، گفت: تقوا آشتی و انس با خدا و طی طریق امانت و صداقت است.
صدیقی با تاکید بر پرهیز از گناه و رعایت تقوی و اخلاق گفت: انسان باید از حرام‌خوری، رشوه و ربا دوری کند. از آلودگی‌هایی که جامعه ما از آن رنج می‌برد، پرهیز کنیم تا تقوای فکری و عملی داشته باشیم.
وی با تاکید بر این که حسنات اخلاقی باید نوری و بهشتی باشند، اظهار داشت: عدالت، عفت و شجاعت باید برای ما ملکه باشد؛ صفات انسان در قبر با انسان هم‌نشین هستند و باید از صفات بد، غیبت و دورغ و تهمت پرهیز کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که یک سوره کامل درباره حضرت یوسف(ع) آمده است، افزود: خداوند، حضرت یوسف(ع) را تابلو کرده است؛ پاکدامنی وعفت نه تنها برای جوان درس است، بلکه برنامه‌نگری و آینده‌نگری و همه رموز انسانی در حضرت یوسف(ع) جمع شده است که برای همه اصناف، حاکمان و همه ما درس عبرت است؛ یوسف(ع) انسانی کامل است که با دو بال اوج گرفته و به جایی رفته که هیچ انسانی به آنجا نمی‌رسد.
**تقوا و صبر جزو رموز حضرت یوسف(ع) هستند
صدیقی با بیان این که وهابی‌های نادان نگاهی به قرآن کنند تصریح کرد: یوسف (ع) کسی است که گفت پیراهن مرا ببرید، قطعاً چشم نابینای او با این پیراهن بینا خواهد شد؛ رمز این کار تقوا و صبر است.

*شهید حججی در دنیا موج و طوفان ایجاد کرد / او حجت خدا است
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تعبیررهبر معظم انقلاب درباره شهید حججی که فرمودند «خداوند شهید حججی را همچون حجتی پیش‌روی همه قرار داد» در ادامه گفت: الحق و الانصاف حجت بر همه تمام شد، بازیگری‌ها و اغواگری‌ها کافی است.
وی افزود: خداوند در میان این حزب‌بازی‌ها و سیاست‌بازی‌ها یک جوان مومن را مقابل چشم همه قرار داد و خط بطلان بر همه حرکت های انحرافی می کشد و محضر احسان الهی شد. ببینید یک جوان 25 ساله چه موجی، چه طوفانی، چه حرکتی و چه نوری در دنیا ایجاد کرد و همه قلوب را متوجه سنگر تقوا، ایمان و ولایتمداری کرد.

**همسر شهید حججی یک مبلغ تمام عیار جهادی و انقلابی است
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: آن‌طور که نقل می‌کنند همسر شهید حججی نیز انصافاً در سنگر حضرت رباب و بانوان تبلیغی امام حسین (ع) نشسته و یک مبلغ تمام عیار روحیه جهادی، انقلابی و شهادت طلبی است؛ مهریه‌ همسر این شهید بزرگوار 124هزار صلوات و حفظ قرآن و معانی آن بوده است و شهید محسن حججی بزرگوار 15 جزء از قرآن را برای مهریه همسرش را حفظ کرده بود
وی با اشاره به این که شهید حججی در زمان ما «حجت الله» شد گفت: منش،رفتار، وصیت، بیانات، آرامش و استواری شهید حججی و خانواده او باید برای همه ما الگو شود.

**شهید حججی‌های بسیاری داریم
صدیقی با بیان اینکه «انقلاب هرگز غروب ندارد» خاطر نشان کرد: فکر نکنید این جوانان و نوجوانان در کشور ما اندک هستند؛عده‌ای غافل نباشند و فکر کنند همه لیبرال‌ و همه سکولارو به دنبال زندگی مرفه اشرافی هستند؛ ما شهید حججی‌های بسیاری داریم و این جریان ادامه دارد و مایه افتخار تاریخ و بقای انقلاب اسلامی است؛ این جریان، یک تفکر و یک شجره طیبه ریشه‌داری است که به اذن خداوند همیشه میوه خواهد داشت.

** صدیقی: براساس اخلاق دینی، هرگونه دگر آزاری ظلم محسوب می شود
امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول اعلام کرد: در رعایت اخلاق دینی، پرهیز از مردم آزاری ، خانواده آزاری ، پدر آزاری، مادر آزاری، فرزند آزاری، همسایه آزاری، مشتری آزاری، ارباب رجوع آزاری توصیه شده و عدم رعایت این توصیه، ظلم به مردم و ظلمت قبر و قلب است.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با توصیه مردم به تقوای الهی افزود: تقوا سرچشمه همه خوبی ها و دژ و حفاظی است که آدم را از آتش جهنم محافظت می کند و انسان را از رسوایی در محضر خالق و خلق نگاه می دارد. به انسان قداست و پاکی می دهد . از این رو همه ما در زندگی باید رضای خدا را درنظر بگیریم و از خشم خدا سخت در هراس باشیم.
وی تصریح کرد: ظلم مخصوص پادشاهان و روسای کشورهای مختلف دنیا که حکومت ها به مردم ظلم می کنند، نیست. خانه ما باید با خانه امن و عدل و اخلاق و لطف و خدمت باشد و همه اعضای خانواده مسابقه در خدمت بگذارند. مرنج و مرنجان باشند. شعار آنان این باشد که حق با مشتری است . من تکلیف دارم که توقعی از دیگران نداشته باشم. اینها عائله خدا هستند و من هم بنده خدا هستم و به عائله خدا خدمت می کنم که اگر انسان توانست از کانون جهنمه ظلم در خانواده محیط و اداره برای خودش مصونیتی ایجاد کند این انسان با ملکه عدالت به قرب خدا نائل خواهد شد .
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: عدالت انسان را به تقوا نزدیک می کند. ظلم انسان را از تقوا دور می کند. گاهی به آدم گردن کلفتی خودی نشان می دهد گردن کشی می کند و در برابر او هیمنه دارد. اما اعضای خانواده همه بندگان ضعیف خدا هستند و به همه احتیاج دارند. توده مردم نیاز به محبت و کمک دارند .
حجت الاسلام صدیقی افزود: این همه جوان های آماده و بیکار که گاهی در اثر نبود سرگرمی افسردگی پیدا می کنند و این همه خانواده های گرفتار فشار اقتصادی ما با رفتار و اعمال و تجملات و رفاه خودمان در اینها را به درد نیاوریم، به آنها ظلم نکنیم با آنها همراه باشیم.
وی گفت: عبادت منحصر به خدای متعال است . عبادت خاص ذات ربوبی است و عبادت راهی برای مظهریت خدا است .
وی با اشاره به حدیث مشهور کتاب مصباح الشریعه ، افزود: در این حدیث آمده است که بندگی، یک گوهری و حقیقتی است که اگر انسان مسیر بندگی خدا را طی کند آنگاه انسان مظهر ربوبیت خدا می شود و به مقام کن فیکون دسترسی پیدا می کند. اینکه می بینید بیماران پشت پنجره فولاد امام رضا پناه می برند و در بغداد حتی بین برادران اهل سنت موسی بن جعفر به عنوان باب الحوائج شهره است به خاطر آن است که حضرات معصومین، بیمار را بستری و جراحی نمی کنند بلکه نگاه می کند؛ آنانکه خاک را به نظر کیمیا می کنند و این مظهر ربوبیت خدا است . در نابود کردن ماموران آمریکا در صحرای طبس ظهور قدرت کن فیکون ربوبی بود واولیای الهی هر چه بخواهند همان اراده خداست و حتما محقق می شود، این عبادت مخصوص ذات ربوبی است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به کتاب تفسیر البیان مرحوم آیت الله خویی، گفت: این یک جلد کتاب، مغتنم است.
او در این کتاب به تفسیر ایاک نعبد و ایاک نستعین پرداخته است؛عبادتی که عرف از آن می فهمد ، پرستش است. عبادت در لغت، زمین صافی است که زیر پای آدم رام است زمین های سنگلاخ که گویا تمکین نمی کند رهروان روی آن پا بگذارند آنجا موبد نیست. دلی که برای اجرای دستورات خدا و پذیرش القائات وحی رام است و هیچگونه سرکشی ندارد و هیچگونه پزی که من اینطور می فهمم ندارد و این خضوع و خشوع در اوج خودش است. اما پرستش که شاخه ای از بندگی است فهم متعارف است که کرنش عابدانه و عاشقانه دارد.
حجت الاسلام صدیقی افزود: این نوع عبودیت مخصوص ذات احدیت است و خدا اجازه به احدی نداده است چون یک خالق بیشتر نیست و آنهایی که شریک در بندگی قائل هستند یا حجابی بین خدا و خلق معتقدند و می گویند چون دسترسی به خدا نداریم باید به واسطه بت ها برویم منشاء آن هرچه باشد شرک است . شرک ظلم عظیم است و خداوند منان در قرآن فرمود که خدا نمی بخشد کسی را که مشرک بمیرد اما مادون مشرک را می بخشد اما غفاریت خدا بر محدوده گناهان گستره بیشتری دارد.
وی تاکید کرد: بنابراین همواره گناهکار هر چقدرگناه کرده باشد باید امید به عفو خدا داشته باشد . خدا هر گناهی را می بخشد اما اختیار با خودش است و به جز شرک همه گناهان قابل عفو و گذشت است. اما حقیقت این شرک چیست. امروز دنیای اسلام مبتلا به وهابیت است که این جهنم سوزان برای خودشان درست کردند و برای جهان بشریت و عصر ما هم خود اینها جهنم هستند. اینها تعبیری از شرک دارند که در خطبه های بعد نسبت به آن صحبت خواهیم کرد تا حرف های ابن تیمیه که امروز وهابی ها و سلفی ها مقلد پیامبر نیستند و استخوان های پوسیده ابن تیمیه را عبادت می کنند و به خدا شرک می ورزند، حکم خدا را از غیر می گیرند، وضوح بیشتری پیدا کند .

خبر در حال تکمیل است
سیام**3070** 9185 ** 1418
خبرنگاران: داود نخ کوب نیاسر ** سادات حسینی خواه **انتشار دهنده:مریم برزآبادی

انتهای پیام /*

نظر شما