شناسهٔ خبر: 21014866 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دریافت طرح از دانشمندان 25 کشور جهان در جشنواره خوارزمی

دبیرخانه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی اعلام کرد، تا کنون از دانشمندان و برجستگان علمی ۲۵ کشور طرح به این دبیرخانه ارسال شده است و ۱۵ نهاد علمی بین‌المللی از این دوره جشنواره حمایت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، فرایندهای علمی و اجرایی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با اعلان فراخوان عمومی در داخل و خارج از کشور به ۴ زبان آلمانی فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی از اردیبهشت امسال آغاز شد.

دبیرخانه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فعالیت خود را با پذیرش و ارزیابی طرح‌های داخلی و خارجی در ۱۸ گروه تخصصی در رشته‌های برق و کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، فناوری‌های شیمیایی، علوم پایه، فناوری نانو، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، مواد، متالورژی وانرژی‌های نو، عمران، مکاترونیک، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، هنر، معماری و شهرسازی، هوافضا، علوم پزشکی و طرح‌های برگزیده دوره‌های قبل که موفق به تجاری سازی و تولید ملی شده‌اند، آغاز کرد.

تاکنون از دانشمندان و برجستگان علمی ۲۵ کشور جهان در این رقابت علمی طرح دریافت شده است و ۱۵ نهاد علمی بین‌المللی از این دوره جشنواره حمایت کرده‌اند، که این نشان از افزایش قابل توجه تعاملات علمی با کشورهای دیگر که از سطح دانش بالایی برخور دارند، است. 

مهلت ارائه طرح و ثبت نام الکترونیک و ارسال مدارک به این جشنواره بین‌المللی تا پایان شهریور ۱۳۹۶ است. 

علاقه مندان می‌توانند طرح‌های خود را در ۱۸ گروه تخصصی و در ۴ محور پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، نوآوری و ابتکار به دبیرخانه جشنواره به نشانی www.Khwarizmi.ir ارسال کنند.

نظر شما