شناسهٔ خبر: 21008238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دادگستری:

برای رونق کسب و کار در کشور راهی جز ریشه کنی فساد اقتصادی وجود ندارد

سمنان - ایرنا - وزیر دادگستری با تاکید بر این که باید زبان مشترک بین مسوولان و فعالان اقتصادی برای افزایش اشتغال در به وجود آید ، گفت : همچنین برای رونق کسب و کار در کشور راهی جز ریشه کنی فساد اقتصادی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید علیرضا آوایی شامگاه چهارشنبه شب در نشست با فعالان اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود : برای رفع مشکلات کشور همه مسوولان نظام جمهوری اسلامیباید پای کار بیایند و مسوولان دستگاه های اجرایی برای افزایش رونق و آبادانی سرمایه گذاران را درک کنند.
وی اظهارداشت : برای افزایش اشتغال و آبادانی در کشور علاوه بر هماهنگی و همدلی کابینه دولت دوازدهم بلکه سایر قوا هم باید همقسم با این دولت باشند.
وی با بیان این که گروه اقتصادی دولت با همدلی و هماهنگی برای افزایش اشتغال و رونق وآبادانی روز افزون کشور تعجیل دارند، یادآور شد : بحث اشتغال آفرینی و توجه به تولید که از خواسته های رهبر انقلاب است اکنون به عنوان باور در بین مسوولان نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
وزیر دادگستری تصریح کرد : بعضی از مسوولان جامعه رویکرد ضد تولید دارند و سرمایه گذار با این شرایط حاضر به سرمایه گذاری در کشور نیست.
وی اضافه کرد : در دولت یازدهم بعضی از موانع رونق تولید برداشته شده است اما موانع قابل توجهی برای رسیدن به شرایط مطلوب و آرمانی برای شکوفایی اقتصاد کشور وجود دارد که دولت دوازدهم درصدد رفع این چالشهاست.
آوایی با اشاره به این که بعضی از مسوولان تاکنون معنی کارآفرینی و توجه به این امر را درک نکرده اند ، تصریح کرد : باید مسوولان ارشد نظام برای رفع مشکلات کشور با فعالان اقتصادی ارتباط خوبی داشته باشند.
وی ادامه داد : در استان سمنان، استاندار و گروه کاریشان توجه ویژه ای به امر تولید و سرمایه گذاری دارند و باید این رویکرد برای چهار سال آینده هم ادامه یابد.
در این نشست محمدرضا خباز استاندار، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان،مهدیشهر وسرخه در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران استان حضور داشتند.
علیرضا آوایی وزیر دادگستری به منظور بهره برداری چهار طرح عمرانی و آموزشی شهرستان سرخه با صرف 2 میلیارد و 650 میلیون تومان اعتبار عصر امروز به استان سمنان سفر کرده است.
486 طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 303 میلیارد تومان با ایجاد 754 شغل در هفته دولت 96 در این استان افتتاح می‌شود.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
* خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما