شناسهٔ خبر: 21007218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور نماینده ولی فقیه میان زائران اهل سنت در مکه؛

شور و شعف زائران اهل سنت از تجلی وحدت در حج/زائران از حج عمره سراغ می گیرند

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه دیدارهای خود با زائران ایرانی در جمع زائران اهل تسنن کشورمان حاضر شد و مورد استقبال گرم آنها قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر روز چهارشنبه در پنجمین دیدار خود با زائران ایرانی در مکه مکرمه به هتلی رفت که محل اسکان زائران ایرانی اهل سنت از هشت استان کشور بود.
وحدت به عنوان زمینه‌ساز اتحاد جهانی و پایدار میان مسلمانان همواره از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شعاری محوری مورد تاکید قرار گرفته و در هیچ عرصه ای به اندازه موسم حج نمی توان دشمنان اسلام را از همبستگی شیعه و سنی ناامید کرد.
هتل 'جوهره المنصور' این روزها پذیرای بخشی از 15 هزار زائر اهل تسنن است که راهی موسم حج شده اند تا در کنار هموطنان شیعه خود و مسلمانانی از اقصی نقاط جهان اسلام، یکپارچه شعار وحدت را سر دهند.
استقبال گرم زائران از نماینده ولی فقیه با حضور روحانیون اهل تسنن کاروان های مختلف حاضر در این مجموعه‌ مقابل ورودی هتل، حکایت از اهمیت واژه وحدت میان مسلمانان داشت؛ دیداری که مملو از شور و احساس شیعه و سنی نسبت به هم بود.
نکته دیگری که بعد از مساله مهم وحدت در این دیدار جلوه گر بود، ابراز خرسندی و شعف هموطنان اهل تسنن از استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بود که خالصانه از دفاع نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای راه اندازی دوباره حج و فراهم کردن حضورشان در حریم امن الهی قدردانی کردند.
انور خواجه اسماعیلی از تربت جام در استان خراسان از جمله جوانانی بود که با خیرمقدم به نماینده ولی فقیه گفت از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه کارگزاران بعثه مقام معظم رهبری بابت برقرار شدن حج تمتع قدردانی کرد.
زائر دیگری نزدیک شد و گفت که از طرف کاروان های اهل سنت بخصوص کاروان های آذربایجان غربی از شما قدردانی می کنم که با این همه مشغله که در هدایت صحیح عملیات حج زائران ایرانی دارید، از نزدیک مسائل و مشکلات زائران را بررسی می کنید.
محمد فاضلی 18 ساله از مشهد و محمد جمالی 22 ساله از لارستان فارس جوان ترین زائران کاروان های حاضر در این مجموعه نیز با نماینده ولی فقیه دیدار کردند و بعد از احوالپرسی، عکسی به یادگار گرفتند؛ حجت الاسلام قاضی عسکر خطاب به همراهان این دو زائر تاکید کرد که باید قدر این جوانان را بدانید که سعادت بزرگی خدا نصیبشان کرده تا در این سن راهی حج شوند. نماینده ولی فقیه همچنین تاکید کرد باید در جلسه ای ویژه از این جوانان تقدیر شود.
جوان 18 ساله اهل تسنن(فاضلی) در طول این دیدار با سرپرست حجاج ایرانی و مسئولان بعثه همراه بود و از تمام بخش های مختلف با موبایل خود عکس می گرفت.
محمودی، زائر دیگری از هموطنان اهل تسنن که از شیراز راهی حج شده بود نیز در میان جمعیت از نماینده ولی فقیه تقدیر کرد و گفت حاج آقا آیا عمره دوباره برقرار می شود؟ آقای قاضی عسکر هم خطاب به این جوان شیرازی گفت انشاءالله با دعای خیر شما، همین طور که امسال خدا لطف کرد و شرایط عزیمت به حج فراهم شد، راه اعزام زائران به عمره هم باز خواهد شد.
این زائر ایرانی اضافه کرد که شرایط خیلی خوب شده، تبلیغات خیلی بدی در شبکه های مجازی شده بود اما برخلاف آن، اوضاع بسیار عالی است. آقای قاضی عسکر هم خطاب به زائران گفت خدا را شکرگزار هستیم که بیش از 86 هزار زائر ایرانی عازم حج شدند و نزدیک به 15 هزار نفر آنان از اهل سنت هستند.
یکی از هموطنان اهل تسنن که خود را جامعی از اشنویه در استان آذربایجان غربی معرفی کرد، از لذت جشن وحدت در مکه مکرمه گفت و اینکه همه مسلمانان از رنگ ها و نژادهای مختلف خیلی همرنگ و یکپارچه آماده انجام مناسک حج هستند.
یکی از روحانیون اهل تسنن پیش از پایان دیدار نماینده ولی فقیه با زائران و عزیمت برای بازدید از بخش درمانی هتل، مقابل ایشان ایستاد و در حالی که دست راست خود را بالا گرفته بود مدحی توحیدی خواند و در پایان صلواتی فرستاد که اشک در چشمان همه حلقه زد؛«بارالها نشود لال به هنگام ممات، به باب فاطمه پیغمبرخدا بلند صلوات.»
نماینده ولی فقیه در پایان این دیدار از مرکز پزشکی مجموعه نیز بازدید کرد و ضمن قدردانی از زحمات پزشکان و کارکنان این مجموعه، به آنان برای توجه ویژه به زائران در روزهای باقی مانده تا ایام تشریق توصیه هایی ارائه کرد.
شبک**1983**3404**دریافت کننده: مرتضی رنجبران**انتشار: محسن اسماعیلی

نظر شما