شناسهٔ خبر: 21007196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور پزشکان متخصص از آبان ماه در بیمارستان رودبار جنوب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از درخواست حضور پزشک متخصص بیمارستان رودبار خبر داد .

صاحب‌خبر -

حضور پزشکان متخصص از آبان ماه سال جاری در بیمارستان رودبار جنوببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛محمد رضا محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز پزشک گفت: منطقه جنوب کرمان طی چندسال گذشته در حوزه ارائه خدمات درمانی به مردم تغییرات شگرفی را شاهد بوده است که قابل مقایسه با چهار سال قبل نیست این دستاورد را مدیون پزشکانی هستیم که علی رغم کمبودهای خاص منطقه و محرومیتها برای خدمت رسانی به مردم حاضر شدند.

وی با بیان اینکه شهرستانهایی مانند رودبار و قلعه گنج تاکنون هیچ دندانپزشکی نداشته اند اما امروز خدمات قابل توجه دندانپزشکی در این شهرستانها ارائه میشود، افزود: شهرستان منوجان دومین سال پیاپی و قلعه گنج اولین سال است که پزشکان متخصص در بیمارستانها مستقر هستند و بیمارستان رودبار هم با توجه به اینکه چند ماه بیشتر نیست که راه اندازی شده است، درخواست پزشک متخصص دادیم که از ابان و آذر ماه امسال پزشکان متخصص در این بیمارستان خدمت میکنند.


محمدی گفت: پزشکان عمومی که در مراکز بهداشتی و درمانی و قسمتهای مختلف حوزه های بهداشت و درمان از سالها قبل حضور داشتند و در صف اول خدمت در حوزه بهداشت و درمانی به مردم هستند و در این خصوص کمبودی نداریم.

وی ضمن تقدیر از پزشکان متخصصی که در جنوب کرمان خدمت میکنند، تصریح کرد: پزشکان متخصصی که در بیمارستانهای جیرفت خدمت میکنند علاوه بر خدمات درمانی به صورت خاص در قسمت آموزش دانشجویان پزشکی هم نقش معلم و استاد را علی رغم همه مشغله های درمانی ایفا میکنند که قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با اینکه آمار نخستین فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه جیرفت کم بوده است اما خوشبختانه دو دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه جیرفت در مقطع تخصص موفق شدند در اولین سال شرکت در این ازمون نتیجه قبولی را کسب کنند که این دستاورد مرهون تلاش همکاران پزشک است.

وی با اشاره به افزایش حضور پزشکان متخصص در جنوب کرمان افزود: حضور پزشکان متخصص در جنوب کرمان با توجه به وسعت منطقه نسبت به 4 سال قبل فوق العاده افزایش پیدا کرده است و دیگر فقط مختص جیرفت و کهوج نیست،در زمینه جذب پزشکان عمومی نیازها کاملا برطرف شده و کمبودی در این زمینه نداریم.

محمدی با اشاره به خدمات قابل توجه دندانپزشکی در منطقه با حضور دندانپزشک گفت: علاوه بر حضور دندانپزشک در تمامی شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برخی مراکز بهداشتی و درمانی که در بخشها فعال هستند مانند بلوک، اسفندقه و ... 24 ساعته دندانپزشکان تمامی خدمات دندانپزشکی را به مردم ارائه میکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:برنامه مقیمی و ماندگاری پزشکان از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اجرای طرح تحول سلامت در جنوب کرمان است که جذب 90 پزشک متخصص در طرح تحول و شرکت آنها در برنامه های مقیمی، ارتقا ویزیت، ماندگاری پزشکان عمومی در مراکز درمانی تابعه و جذب 25 پزشک عمومی در طرح ماندگاری در مناطق محروم جنوب کرمان در این راستا صورت گرفته است.


حضور پزشکان متخصص در اغلب رشته ها در بیمارستان های تحت پوشش حوزه دانشگاه و ویزیت بیماران با تعرفه دولتی در شیفت های صبح و عصر صورت می پذیرد.

 

انتهای پیام/س

 

محمدی از درخواست حضور پزشک متخصص در بیمارستان رودبار خبر داد

نظر شما