شناسهٔ خبر: 21007193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شورای زکات کشور همگرایی ندارد

مسئول هماهنگی و پیگیری امور زکات وزارت جهاد کشاورزی از نبود هماهنگی و همگرایی در شورای زکات کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام مرتضی مهاجری مسئول هماهنگی و پیگیری امور زکات وزارت جهاد کشاورزی عصرامروز در همایش زکات و فرهنگ جهادی که در محل سالن آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به چالش‌های عمده شورای عالی زکات در کشور گفت:متاسفانه در شورای زکات کشور نه تنها همگرایی لازم وجود ندارد بلکه شاهد یک واگرایی هستیم چراکه در شهرستان‌ها یا شورا تشکیل نمی‌شود و یا اگر هم تشکیل شود کاملاً تشریفاتی است و هیچ دستاوردی حاصل نمی‌شود.

 

وی با انتقاد از عملکرد اعضای شورای زکات کشور افزود: شوراها به این دلیل تشکیل می‌شوند که هر کدام از ارگان‌های عضو با تکمیل پروسه کاری دیگر اعضا در جهت دستیابی به هدف نهایی شورا عمل نماید.

حجت الاسلام مرتضی مهاجری با تاکید بر لزوم حفظ و ایجاد ارتباط بیشتر بین شوراهای زکات در استان‌ها گفت: اگر ارتباط شورا با یکدیگر بیشتر شود بسیاری از مشکلات کشور با جمع‌آ‌وری صحیح زکات و تحقق اقتصاد مقاومتی برطرف می‌شود.

وی افزود:داشتن آمار و اطلاعات صحیح از اراضی زیر کشت محصولات زراعی در کشور و تعامل و همگرایی بیش از پیش شورای زکات در سطح شهرستانها ، استانها از مهمترین عوامل و بستر های لازم برای افزایش زکات در کشور است .

 

انتهای پیام/م

 

نبود همگرایی مشکل اصلی شورای  زکات کشور

 

نظر شما