شناسهٔ خبر: 21007153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معلولان ویلچرسوار در حکم عابر پیاده محسوب می شوند

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از معلولان و جانبازان گرانقدر و بر اساس اصلاحات آیین نامه راهنمائی و رانندگی معلولان ویلچرسوار، عابر پیاده محسوب می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سرهنگ "فضل الله شیری" بیان کرد: برابر اصلاحات ایجاد شده در جلسه اخیر هیئت وزیران و بنا بر پیشنهاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در بند ۱۸ ماده ۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، معلولان ویلچر سوار در چرخه حمل و نقل به عنوان عابر پیاده محسوب می شوند.

وی افزود: در بند ۱۸ ماده ۱ به صراحت عابر پیاده را شخصی غیرسوار که بدون استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری یا غیر موتوری حرکت می کند یا فردی که از صندلی چرخ دار (ویلچر) استفاده نموده و یا مبادرت به جابجایی کالسکه، چرخ دستی، جامه دان، سبدهای چرخ دار و مانند آن می کند، تعریف کرده است.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: یک بند تحت عنوان بند ۱۰۹ به ماده ۱ الحاق شده که طبق آن صندلی چرخ دار یا ویلچر را وسیله ای چرخ دار با ظرفیت یک نفر برای جابجایی فرد معلول، ناتوان و کم توان که دارای وسایل و تجهیزات کنترلی (ترمز) مناسب است و نیروی محرکه آن برقی و یا نیروی بدنی فرد معلول است تعریف می شود.

سرهنگ شیری در پایان افزود: بر اساس این اصلاحات معلولان ویلچرسوار در حکم عابر پیاده محسوب می شوند و در راستای حمایت از معلولان و جانبازان گرانقدر اصلاحات مذکور انجام شده است.

 

انتهای پیام/ز

معلولان ویلچر سوار در چرخه حمل و نقل به عنوان عابر پیاده محسوب می شوند

نظر شما