شناسهٔ خبر: 21006645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
به جوانان فرصت داده شود
برخی مسئولان اجرایی، مادام‌العمر در سمت خود باقی می‌مانند و اگر هم ضرورت ایجاب کند و از مسئولیت خود کنار گذاشته شوند، به شغل دیگری منصوب می‌شوند. در واقع جابجایی صورت می‌گیرد. جوانان این مرز و بوم، تحصیلکرده، فعال، باانرژی و سالم هستند. امید است که به آنان فرصت خدمت داده شود.
تماس با خط ارتباطی

به شعارهایتان وفادار باشید
آقای روحانی در مجلس فرمودند: می‌خواستم سه وزیر زن انتخاب کنم ولی نشد. رئیس‌جمهور منتخب! نشد یعنی چه؟ مطالبه زنان از شما نمی‌گویم سهم بیشتر که سهم اندکی از وزارتخانه‌ها بود. چگونه است که می‌گویید هیچ گروه و حزبی در تصمیم شما دخالت نداشته، اما از طرفی هم نتوانستید وزیر زن معرفی کنید؟ این دوگانگی در کلام چه معنایی دارد؟ لطفاً به شعارهایتان وفادار باشید.
یک بانواز تهران

وای به روزی که بگندد نمک
وقتی یک قانونگذار در فرودگاه با سر به صورت مأمور راهنمایی و رانندگی می‌کوبد، نتیجه آن می‌شود که یک نفر در قائمشهر به وسیله خودرو، به پلیس بی‌احترامی کند به قولی هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک.
تماس با خط ارتباطی

مسئولان بعد از نظرسنجی تصمیم بگیرند
سخنرانی‌های حاج‌آقا احمدپناه، امام جمعه محترم و متواضع شهمیرزاد آنقدر گیرا و ارزنده است که برخی جمعه‌ها را از مهدی‌شهر به شهمیرزاد می‌روم و نمازجمعه را آنجا می‌خواندم. اخیراً زمزمه‌هایی برای تغییر وی شنیده‌ام. خواهشمندم مسئولان استان سمنان در این‌باره نظرسنجی کنند و بعد تصمیم بگیرند.
شهروند مهدی‌شهر

قبوض کاغذی حذف نشود
قرار است مخابرات قبوض کاغذی تلفن ثابت را حذف کنند که به عنوان یکی از مشترکان با اجرای این طرح مخالفم. این قبض‌ها مانند رسید هستند، در حالیکه با پرداخت الکترونیکی، مشترکان هیچ مدرکی در دست ندارند. همچنین ریز مکالمات و سایر موارد به راحتی در قبوض کاغذی قابل رؤیت است.
حسینی

گارانتی کاربردی ندارد
تاکسی پژو ۴۰۵ مدل ۹۶ صفر کیلومتر خریداری کردم، پس از ۱۰هزار کیلومتر کارکرد، لنت آن خراب شد و سیستم ترمزش ایراد پیدا کرد. با اینکه خودرو گارانتی داشت، اما نمایندگی مجاز پول لنت را از من دریافت کرد. مجدد بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد لنت ایراد پیدا کرد و هم‌اکنون هیچ نمایندگی قبول نمی‌کند ایراد خودرو را برطرف کند، این یعنی گارانتی کاربردی ندارد.
صالحی از تهران

چرا کرایه نقدی؟!
رانندگان اتوبوس‌های خط میدان ونک ـ رسالت از ساعت ۹ شب به بعد به جای کارت بلیت، پول نقد از مسافران دریافت می‌کنند، دلیل آن هم بیشتر بودن مبلغ نقدی به جای کارت بلیت است. آیا مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی از موضوع اطلاع دارند؟
کامبیز کاظم‌زادگان

برخی رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند!
۲۲مرداد ساعت ۶:۳۵ دقیقه صبح از میدان کلانتری به مقصد هفتم تیر سوار اتوبوسی به شماره ۶۳۱ع۸۳ـ ایران۳۳ شدم. متأسفانه راننده حدفاصل میدان بهارستان تا خیابان شهید مفتح را خارج از ایستگاه توقف می‌کرد تا مسافران را سوار یا پیاده کند که باعث گلایه مسافران شد. چرا برخی رانندگان مقررات را نادیده می‌گیرند و باعث اتلاف وقت مردم می‌شوند؟
فرخی‌پور از تهران

حجاج به نیازمندان کمک کنند
همگی به خوبی اطلاع داریم که سال‌های گذشته عربستان چه بلاهایی بر سر حجاج ایرانی آورد و نیک می‌دانیم زائران بسیاری از کشورهای مختلف هر سال پول‌های زیادی را به جیب اعراب سرازیر می‌کنند. پس چه لزومی دارد هموطنان گرامی ما در چنین شرایطی پول‌های بی‌زبانشان را به جیب دولت عربستان بریزند؟ بهتر است به جای این کار به نیازمندان واقعی کمک کنیم.
شهروندی از تهران

سرعتگیرها رنگ‌آمیزی شوند
پیشنهاد می‌کنم برای دیدِ بهتر رانندگان، سرعتگیرها رنگ‌آمیزی شود. این امر باعث می‌شود از میزان تصادفات کاسته شود.
یک شهروند

بانک مرکزی باید تاوان بدهد
تا جایی که می‌دانم مؤسسه فرشتگان از شهریور سال ۱۳۹۴ منحل شده بود. چرا بانک مرکزی در این‌باره اطلاع‌رسانی نکرد تا افراد در شعب این مؤسسه سپرده باز نکنند و متضرر نشوند؟ بنابراین تاوان زیان سپرده‌گذاران را بانک مرکزی باید بدهد.
یک سپرده‌گذار از خلخال

درباره کتاب و کتابخوانی بیشتر بنویسید
ضمیمه ادب و هنر روزنامه اطلاعات مورخ ۲۴ مرداد بسیار ارزنده و جذاب بود. از مطالعه مطالب آقای رضا توکلی، مریم نظری، رضا صائمی، محمد حیدرزاده و جهانگیر ایزدپناه واقعاً لذت بردم و به خصوص مطلب «ادبیات و معنای زندگی» بسیار تأثیرگذار بود. امیدوارم درباره کتاب و کتابخوانی بیشتر بنویسید.
از خوانندگان روزنامه اطلاعات

چرا دادگاه‌ها علنی نیستند؟
اگر در کشور ما همه مسائل و تصمیم‌های مهم بر اساس رای و نظر مردم اداره می‌شوند معنایش این است که مردم محرم هستند. در این صورت چه دلیلی وجود دارد که جلسات برخی از دادگاه‌ها از جمله دادگاه‌های مربوط به اختلاس و گم شدن دکل‌های نفتی و امثال آن غیرعلنی برگزار شوند. اگر روزنامه‌ها جرات چاپ جریان این دادگاه‌ها را ندارند، حداقل صدا وسیما این وظیفه را برعهده بگیرد و گزارش این محاکم را پخش کند.
اسلام‌زاده از تهران

اطلاعات:
‌علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه مطابق قانون برعهده قاضی محاکم است

قابل توجه بیمارستان قلب شهید رجایی
بیمارستان قلب شهید رجایی بسیار شلوغ است و امور درمانی مردم در این بیمارستان به کندی و سختی پیش می‌رود. چرا مسئولان این بیمارستان واحدهای درمانی بیشتری تاسیس نمی‌کنند. حداقل چرا بخش‌هایی مثل پذیرش و صندوق و اکو و نوار قلب را تقویت نمی‌کنند تا مردم در صف‌های طولانی برای ساعتهای متوالی معطل نشوند؟
شهروندی از تهران

قابل توجه نمایندگان گرگان
ظاهراً‌ نمایندگان محترم و مجلس یک روز در هفته در حوزه نمایندگی خود باید دیدار عمومی با مردم داشته باشند و مشکلات آنان را مورد رسیدگی قرار دهند. ولی در حوزه انتخابیه گرگان ما بارها مراجعه کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم با نمایندگان شهرمان دیدار داشته باشیم. از ایشان تقاضا داریم اهتمام بیشتری به رای دهندگان خود داشته باشند.
شهروندی از گرگان

روابط عمومی سازمان ثبت احوال پاسخ دهد
من یک بانوی سالمند با ۸۰ سال سن هستم آیا در این دنیا باید کارت ملی خودم را عوض کنم؟ آیا با مشقاتی که این کار دارد لازم است امثال من اقدام به تعویض کارت ملی خود بکنند؟
یک هموطن

خط ارتباطی:
بنا به اظهار برخی از خوانندگان محترم که به مراکز تعویض کارت ملی مراجعه کرده‌اند تعویض آن برای افراد بالای ۷۰ سال اجباری نیست با این حال این موضوع را سازمان ثبت احوال کشور باید رسماً اعلام کند.

چرا مسئولان چاره‌اندیشی نمی‌کنند؟
تمام کشت و زرع و فروش محصولات کشاورزی در نظرآباد و روستاهای اطراف آن و همچنین کارهای ساختمانی بدست مهاجران افغانی صورت می‌گیرد، در حالی که جوانان کشور خودمان بیکار هستند. چرا مسئولان برای این موضوع چاره‌ای نمی‌اندیشند؟
یک هموطن

درخواست از استانداری کرمانشاه
با توجه به بزرگی و جمعیت شهرستان اسلام‌آباد غرب که حتی موقعیت استانداری هم دارد از مسئولان استان می‌خواهیم این شهرستان را به فرمانداری ویژه تبدیل کنند. در ضمن شهرک مشاغل این شهرستان فاقد سرویس بهداشتی می‌باشد در حالی که این شهرک یکی از شلوغترین مراکز شهر است و مردم در آنجا نیاز به دستشویی دارند.
عبدا… الفتی از اسلام‌آباد غرب

دولت چگونه می‌گوید پول ندارد!؟
کشاورزان گنجینه طلای خداوند هستند. پیامبر بر دست کارگران بوسه می‌زند. آیا شایسته است دولت برای خرید محصول گندم کشاورزان بگوید پول نداریم و کشاورزان گاهی تا هفته‌ها در صف خرید تضمینی محصول گندم خود باشند؟ حالا که در گندم خودکفا شده‌ایم شکرش به این است که پول کشاورزان به موقع پرداخت شود. با این همه پول نفت و گاز و مالیات و جریمه‌ها و معادن و… دولت چگونه می‌گوید پول نداریم؟
یک هموطن

پاسخ مسئولان

پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه ۷
به استحضار شهروند محترم در خصوص پیام با موضوع درخواست رسیدگی شهرداری منطقه ۷ به موضوع سد معبر کانکس جمع‌آوری زباله‌های خشک بازیافتی و وانت‌بارهای فروشگاه تیراژه، تاریخ ۲۵ مردادماه ۹۶، چاپ شده در روزنامه اطلاعات می‌رساند: بنابر اعلام حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست و ناحیه یک پیرو هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با پلیس راهور منطقه ۷ بدلیل تردد متعدد مجتمع تیراژه تقاطع لسانی بحری با کوچه دهقانی از حدود ۲۰ ماه پیش با نیوجرسی مسدود شده است. از طرفی قرارگیری کانکس بازیافت در محل مذکور بدلیل مرکزیت آن در محله دهقان گرکان می‌باشد و عرض معبر عبوری جهت تردد شهروندان محترم مناسب بوده و مشکلی از این جهت ایجاد نمی‌کند.

نظر شما