شناسهٔ خبر: 21005700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر دادگستری آلمان: ترامپ نمی‌تواند رهبر جهان آزاد باشد

R31356/P36447/S8,89,1128/CT10

وزیر دادگستری آلمان انتقاد شدیدی به ترامپ وارد کرده و تاکید کرد یک رئیس جمهور آمریکا بدون موضع آشکار در برابر نازی‌ها و نژادپرستان نمی‌تواند رهبر جهان آزاد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "هایکو ماس"، وزیر دادگستری آلمان در گفتگو با سایت رادیو آلمان انتقاد شدیدی به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا وارد کرده و   وی را متهم به انحراف اخلاقی کرد.

وی در گفتگو با پایگاه خبری "ار ان دی" آلمان با اشاره به موضع گیری ترامپ در برابر حمله به معترضان به نژاد پرستی در ایالت ویرجینیای آمریکا گفت: یک رئیس جمهور آمریکا بدون موضع آشکار در برابر نازی ها و نژادپرستان نمی تواند رهبر جهان آزاد باشد. کسی که  مانند ترامپ بعد از خشونت های ایالت ویرجینیا هر دو طرف را متهم به خشونت طلبی می کند مجرمان و قربانیان را در یک ظرف قرار می دهد.

وی افزود: کسی که درباره این ها با صدای بلند و شفاف صحبت نمی کند یا از نظر سیاسی بزدل و ترسو است و یا اینکه فاقد یک قطب نمای اخلاقی است.

 "هایکو ماس"، وزیر دادگستری آلمان  چندی پیش نیز در گفتگو با روزنامه دی ولت انتقاد شدیدی به ترامپ وارد کرده و با توجه به انتخاب کلمات از طرف رئیس جمهور آمریکا درباره تشدید آمریکا ستیزی هشدار داده و تاکید کرد که هیچ کس در دنیا مانند دونالد ترامپ آمریکا ستیزی را ترویج نمی دهد.

ماس همچنین گفت: کسی که خشونت راست افراطی و یهود ستیزی را این چنین بی خطر و بی اهمیت جلوه می دهد میراث بزرگ آزادی و دموکراسی آمریکا را به خطر می اندازد. ترامپ به گونه ای فاجعه بار عمل می کند که نمونه آن را من تاپیش از این درباره هیچ رئیس جمهوری در آمریکا نمی توانستم تصور کنم.

وی این رویکرد ترامپ در سیاست خارجی را بسیار خطرناک ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما