شناسهٔ خبر: 21004707 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیرعلوم:درآمد صندوق رفاه دانشجویان به بیش از 11هزار میلیارد ریال رسید

سنندج - ایرنا - مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میزان درآمد صندوق رفاه دانشجویان امسال به 11 هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ذوالفقار یزدان مهر روز چهارشنبه در نشست 2 روزه معاونین دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در سنندج افزود: از سال 88 تا 91 درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان 2 هزار و 910 میلیارد ریال بود که در سال 92 تا 95 این میزان به بیش از 10 هزار میلیارد ریال رسید.
وی با بیان اینکه این میزان تا اول شهریور امسال به 11 هزار و 400 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد، یادآور شد: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به صندوق رفاه داشته است لذا در امر بودجه عمومی صندوق با رشد خوبی مواجه بوده ایم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به حمایت های خیرین و نهادهای عمومی و مردم از صندوق رفاه دانشجویی اشاره کرد و گفت: از طریق نهادهای عمومی و خیرین 2 هزار و 230 میلیارد ریال برای صندوق ظرفیت سازی شده است.
یزدان مهر همچنین با اشاره به پوشش 100 درصدی وام های دانشجویی دانشگاه ها تاکید کرد: از لحاظ کمی و کیفی سعی شده که متقاضیان وام های دانشجویی پوشش 100 درصدی داده شود و مبلغ وام ها نیز به صورت 100 درصدی افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه گسترش علم و فناوری از سیاست های اصلی نظام است، گفت: کاهش یا افزایش میزان علمی کشور حساسیت برانگیز است و همواره از دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده است.
فردین اخلاقیان افزود: بسیاری از مشکلات کشور از راه علم و فناوری امکانپذیر است و جامعه علمی کشور در زمینه رشد و ارتقای خود به پشتیبانی و سرمایه گذاری نیاز دارد و انتظار می رود مسئولان در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: کشور ما نیز باید همانند کشورهای پیشرفته از بحث علم و فناوری حمایت کند و اختصاص بودجه هایی در این راستا موجب می شود که جامعه علمی کشور رشد خود را ادامه دهد.
به گزارش ایرنا، نشست 2 روزه معاونین دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و معاون وزیر در سنندج آغاز شد.
در این اجلاس 2 روزه معاون دانشجویی و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران کل این معاونت و معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشته و در خصوص موضوعات دانشجویی و رفاهی دانشگاه‌ها به تبادل نظر می پردازند.
معاونین دانشجویی دانشگاه های کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلف حضور خواهند داشت و در خصوص رونق فعالیت ها به بحث و تبادل نظر می پردازند.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
خبرنگار: افسانه گلباعی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102

انتهای پیام /*

نظر شما