شناسهٔ خبر: 21004219 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فتاحی: هر مرحله جام حذفی قرعه کشی می‌شود/ امیدوارم هیچ تیمی انصراف ندهد

71572

"تمام مراحل جام حذفی امسال با قرعه‌کشی مشخص می‌شود." مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که هیچ تیمی از جام حذفی انصراف ندهد تا مسابقات با نظم و ترتیب انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سعید فتاحی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال پس از قرعه‌کشی مرحله سوم جام حذفی (یک شانزدهم نهایی) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همان طور که از ابتدای فصل اعلام کرده بودیم مسابقات جام حذفی در هر مرحله قرعه‌کشی می‌شود و مانند سال‌های گذشته جدول مسابقات را تنظیم نمی‌کنیم. دیگر هیچ تیمی رقبای خود را تا پایان مسابقات نمی‌شناسد و برای هر مرحله قرعه‌کشی مجزا صورت می‌گیرد و این باعث جذابیت مسابقات فوتبال می‌شود.

او ادامه داد: شاید استقلال و پرسپولیس در مرحله بعد به هم بخورند. این احتمال هم وجود دارد که تا پایان مسابقات به یکدیگر برخورد نکنند، امیدوارم کیفیت مسابقات بهتر شود. این مرحله ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور برگزار می‌شود و ۱۶ تیم صعود کننده باز هم با قرعه‌کشی حریفان خود را خواهند شناخت.

فتاحی درباره زمان برگزاری دیدار پرسپولیس و نفت تهران با توجه به حضور سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: همان طور که بازی پرسپولیس و گسترش فولاد در لیگ برتر به تعویق افتاد، این بازی هم معوقه می‌شود و بعد از انجام بازی آسیایی پرسپولیس زمانش مشخص می‌شود.

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره مسدود شدن حساب‌های سازمان لیگ هم گفت: من چندان درباره این مسائل اشراف ندارم اما مثل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که زمانی حساب‌شان مسدود شده بود و با ارائه مدارک مشکل را حل کردند، مساله سازمان لیگ هم در حال بررسی و حل شدن است.

او درباره این که تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند چه تاریخی بازی می‌کنند، بیان کرد: تیم‌هایی که بازیکنان‌شان در اردوی تیم ملی هستند ۱۸ شهریور بازی می‌کنند.

فتاحی درباره قطع برق ورزشگاه دستگردی در هنگام دیدار سایپا و تراکتورسازی، گفت: دو سال پیش این اتفاق دو بار رخ داد و پارسال موردی نداشتیم. مسئولان سایپا شاهدند که ما از دو ماه قبل از قرعه‌کشی لیگ به همه استان‌ها نامه زده‌ایم که درباره وضعیت نور ورزشگاه‌هایشان بررسی لازم را انجام دهند. دیروز (سه‌شنبه) مجبور شدیم برای همزمان نشدن با بازی آسیایی پرسپولیس، دیدار استقلال و پدیده را ساعت ۱۸ برگزار کنیم. البته اول قرار بود بازی پرسپولیس ۲۲:۳۰ باشد و ما بازی استقلال را ۲۰:۳۰ تنظیم کرده بودیم با این حال نماینده ما از ساعت ۱۸ با دستگاه WBGT‌ که در همه لیگ‌های معتبر استفاده می‌شود و توسط کمیته پزشکی فیفا و AFC‌ به ما داده شده درجه حرارت، شدت تابش، ذرات معلق و رطوبت را بررسی کرد که از حد استاندارد بالاتر بود به این دلیل هفته‌های اول لیگ برتر و لیگ یک را در استان‌های گرم به بعد از اذان مغرب موکول کردیم و تاکید کرده بودیم که باشگاه‌ها سیستم نورافکن ورزشگاه‌ها را تکمیل کنند.

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: در بازی سایپا و تراکتورسازی یکی از شش نورافکن ورزشگاه دستگردی دچار مشکل شده بود که خوشبختانه برطرف شد و بازی ادامه یافت.

فتاحی درباره این که با تیم‌های انصراف دهنده از جام حذفی چه برخورد صورت می‌گیرد، گفت: آیین‌نامه مسابقات جام حذفی به تصویب هیات رییسه سازمان لیگ رسیده است که بر اساس آن از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان جریمه شامل حال این تیم‌ها خواهد شد که این به زمان انصراف آنها و این که میزبان یا مهمان باشند بستگی دارد. همچنین این تیم‌ها قطعا در جام حذفی سال آینده شرکت نخواهند داشت. امیدوارم در این مرحله هیچ تیمی انصراف ندهد تا مسابقات با نظم و ترتیب صورت گیرد.

او درباره غیبت نمایندگان بسیاری از باشگاه‌ها در این مراسم، گفت: از باشگاه‌هایی که نمایندگان‌شان حضور داشتند تشکر می‌کنیم. آقای کمالوند سرمربی صنعت نفت و نمایندگان باشگاه‌های تراکتورسازی و ذوب‌آهن (شجاعی و محمودی سرپرست تیم‌ها) در مراسم حضور داشتند. تیم‌ها باید اهمیت بدهند و این قرعه‌کشی باید برای آنها مهم باشد.

انتهای پیام

نظر شما