شناسهٔ خبر: 21004215 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

«ملکه‌های فرانسه» در شبکه چهار

تله تئاتر «ملکه‌های فرانسه» حسن فتحی این هفته از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. هر دو را سرطان گرفت از جامعه هنری ایران در این فصل داغ؛ تابستان گرم و طولانی. شادروان ناصر خویشتن‌دار سرطان معده داشت و مرحومه سیمین صداقت با سرطان لوزالمعده دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد برای سال‌ها. خاستگاه رسانه‌ای هر دو هم رسانه گرم و دوست‌داشتی رادیو. هر دوسال‌ها در این رسانه سابقه‌دار و اصیل گویندگی خبر کرده بودند و البته مرحوم خویشتن‌دار در عرصه دوبله و خبر تلویزیون هم ید طولایی داشت و برای سال‌های سال با صدای جذابش به کاراکترهای گوناگون جان بخشیده بود. یکی از آسیب‌های جدی در امر کسب خبر و انتشار آن، شیوه‌های تعاملی میان خبرنگاران و منابع خبری است. نگرانی مخاطبان رسانه‌ها وقتی بیشتر می‌شود که احساس کنند بین خبرنگار و منبع خبر، زد و بندی صورت گرفته باشد. مسعود ده‌نمکی کارگردان اخراجی‌ها تولد اکبر عبدی را در اینستاگرامش تبریک گفت. فصل سوم از مجموعه پویانمایی آبشار سرنوشت بزودی از شبکه نهال به روی آنتن خواهد رفت. «کافه هنر» به خاطر موفقیت فیلم سینمایی «گمیجی» که به تازگی موفق شده دو جایزه اصلی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم آوانکا کشور پرتغال را برای این فیلم ) جایزه بهترین فیلم برای مجید اسماعیلی پارسا و جایزه بهترین فیلمبرداری برای محمد فکوری کسب کند،با کارگردان این اثر گفتگو می کند. همزمان با هفته دولت، برنامه نگاه یک امشب چهارم شهریور میزبان وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود. دهمین قسمت برنامه تلویزیونی «همبازی»، با موضوع اسباب بازی های ادبیات محور شنبه 4 شهریورماه ساعت ۱۶:۱۵ بر روی آنتن شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در تاریخ انقلاب اسلامی ایران مردان پر فروغی هستند که می توان راه را با آنان شناخت. بزرگانی مانند شهید مطهری، شهید باهنر شهیر بهشتی و شهید رجایی. دبیر جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو گفت: مباحث دینی به اقتدار کشور کمک می کند و جزیی از موضوع جشنواره است. مجموعه داستانی «گمگشته» محصول کشور ترکیه هر روز صبح روی آنتن شبکه یک سیما می رود. سه عنوان کتاب دفاع مقدسی، گزینه های برنامه کتاب شب رادیو تهران هستند که قرار است یکی از آنها به مدت یک هفته از ساعت 23:30 با صدای بهروز رضوی برای شنوندگان و علاقه مندان، خوانده شود. آخرین برنامه تلویزیونی دورهمی با حضور احسان خواجه امیری به روی آنتن رفت

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، تله تئاتر ملکه‌های فرانسه به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی علی اصغر آزادان پنجشنبه 2 شهریور به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

«ملکه‌های فرانسه» تله تئاتری تک قسمتی است که در سال 1373 تهیه شده است. متن این نمایشنامه را تورنتون وایدر به نگارش درآورده‌است و داستان آن درباره وکیلی است که در یکی از ایالت‌های آمریکا به قصذ اخاذی از زنان فرانسوی مقیم آمریکا، به آنها وعده تاج و تخت می‌دهد.

در تله تئاتر «ملکه‌های فرانسه» مرحوم جمشید اسماعیل خانی، مرحوم مهری مهرنیا، محبوبه بیات، فریبا متخصص و فرزانه نشاط‌خواه ایفای نقش می‌کنند.

شبکه چهار سیما به صورت هفتگی پنجشنبه ها ساعت 23 یک تله تئاتر و یا تله فیلم را روانه آنتن پخش می کند.

نظر شما