شناسهٔ خبر: 21004173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش مشترک پاکستان و چین برای کمک به تحقق صلح در افغانستان

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، خانم 'تهمینه جنجوعه' قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان که حدود یک هفته پیش برای رایزنی با مقامات افغان با هدف بهبود روابط کابل-اسلام آباد و کمک به روند صلح در آن کشور، به افغانستان سفر کرده بود، این روزها در پکن به سر می برد و در ملاقات هایی که با مقامات چینی از جمله 'وانگ یی' وزیر امور خارجه این کشور داشته، دو طرف توافقاتی در خصوص ادامه تلاش مشترک برای صلح و ثبات پایدار در افغانستان داشته اند.
این سفر، همزمان با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان انجام شده که بخشی از آن، تقویت حضور نظامی آمریکا در افغانستان به عنوان یکی از سدهای اصلی پیش روی روند صلح در این کشور است.
در سفر جاری قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان به چین و در ملاقات هایی که وی در پکن انجام داده، بر ضرورت دیداری سه جانبه میان وزیران امور خارجه چین، پاکستان و افغانستان با هدف بررسی راه های کمک به صلح افغانستان تاکید شده است.
درشرایطی که کشورهای منطقه به عنوان اصلی ترین ذی نفعان صلح و ثبات در افغانستان به دنبال یافتن راه حلی صلح آمیز، از طریق گفت و گو میان گروه های مختلف افغان و دولت این کشور و تحت نظارت و رهبری خود افغان ها هستند، عناصر فرامنطقه ای همچنان بر ادامه مسیر نظامی و افزایش حضور نیروهای بیگانه در افغانستان تاکید دارند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به تازگی از راهبرد جدید کاخ سفید در قبال افغانستان پرده برداشته، بخشی از این راهبرد را افزایش نیروهای نظامی کشورش در افغانستان اعلام کرده است.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی

انتهای پیام /*

نظر شما