شناسهٔ خبر: 21004157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گلستان:

۹۰ درصد آب استان گلستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود/ مسئولان فکری برای رفع مشکل آب کنند

R41471/P41362/S6,70/CT12

نماینده ولی فقیه در گلستان خواستار پیگیری مسئولان اجرایی برای مشکل آب استان شد و گفت: ۹۰ درصد آب استان گلستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، آیت‌الله سید‌کاظم نورمفیدی در دیداری با بخشدار، امام جمعه و جمعی از روحانیون بخش داشلی‌برون و اینچه برون اظهار کرد: نزدیک عید قربان هستیم، امیدواریم این عید برای همه مسلمانان مبارک باشد و همچنین خداوند همه زوار بیت‌الله را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد.

وی با بیان این که در روایات داریم، زوار وقتی از حج باز می‌گردند آمرزیده و پاک می‌شوند، یادآور شد: امسال استان گلستان بیش از 7 هزار زائر دارد و این در حالی است که سهمیه استان هر سال حدود 2 هزار نفر بود.

امام جمعه گرگان نخستین هدف همه زوار بیت الله را اتصال بیشتر با خدا و تجدید و تقویت بندگی دانست و گفت: تنها این نیست و اهداف دیگری هم درباره حج مورد نظر است. این منافع نمی تواند منافع دنیوی باشد و مصالح امت اسلامی است که امیدوارم اتفاق بیفتد.

نماینده ولی در استان گلستان در ادامه درباره مشکلات آبی مطرح شود توسط اهالی اینچه برون اشاره کرد و گفت: آب در کل کشور یک مشکل است و رئیس جمهور هم در مراسم معرفی وزرا یکی از مشکلات را آب عنوان کرد، ما هم مانند دیگر نقاط کشور در استان گلستان با مشکل آب رو به رو هستیم.

وی با یادآوری این که 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود، از این که بخش زیادی از این مقدار آب هم هدر می رود گله و تصریح کرد: این که واقعا آیا دولت توان دارد بتواند یک‌باره این مشکل را در همه استان‌ها حل کند یا خیر معلوم است که توانایی به این صورت نیست.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که این مشکل آب منطقه را تا جایی که بتوانم هم از مسئولان استان و هم کشوری پیگیری می‌کنم، گفت: اگر وزیر نیرو انتخاب شود از این مسیر هم پیگیر می‌شویم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که در بعضی موارد باید به صورت ویژه پیگیری کرد، گفت: من فکر می‌کنم منطقه ترکمن صحرا هم باید به صورت ویژه پیگیری کرد زیرا مشکل آب آنجا بیشتر است. بیشتر آب منطقه ترکمن صحرا از رود اترک تامین می شود و اکنون هم که مشکلات زیادی دارد.

امام جمعه گرگان با بیان این که گنبدکاووس هم شاید مشکل آب داشته باشد، اظهار کرد: استان گلستان، استان شالی‌کاری نیست و زمین‌های کشاورزی و شالی‌ها اکنون خشک شده؛ آن‌وقت از چاه‌های عمیق استفاده می‌کنند برای شالی که این راه درستی نیست.

وی با تاکید بر این که من از هر راهی که بتوانم پیگیری می‌کنم اما قول نمی‌دهم، اضافه کرد: نمایندگان مجلس منطقه هم باید پیگیری کنند؛ البته همه نماینده‌ها را توصیه می‌کنم که پیگیر مشکل آب در سطح کشور باشند اما نمایندگان منطقه شما باید ویژه پیگیری کنند.

آیت الله نورمفیدی خواستار پیگیری مسئولان اجرایی استان برای مشکل آب شد و گفت: برخی مشکلات باید در چرخه مدیریت استانی و کشوری تصمیم‌گیری شود اما برخی مشکلات را می‌توان در استان حل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما