شناسهٔ خبر: 21004111 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سعیدی کیا: به کارآفرینان روستایی تسهیلات 8 درصدی پرداخت می شود

تبریز- ایرنا - رئیس بنیاد مستضعفان از ارائه تسهیلات ویژه به کارآفرینان روستایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 5 درصد از سود تسهیلات ازسوی بنیاد علوی و 5 درصد دیگر توسط استانداری پرداخت می شود در واقع کارآفرینان روستایی فقط 8 درصد کارمزد پرداخت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه در جلسه اهدای یک هزارو 200 سند مالکیت واگذاری عرصه مسکونی، تجاری و اراضی به مردم شهرستان میانه، از ارائه تسهیلات کارآفرینی 200 میلیارد ریالی در هر سال برای طرح های روستایی در آذربایجان شرقی خبر داد.
وی با اعلام اینکه تا سقف 20 میلیارد ریال برای هر طرح روستایی قابل تامین است، گفت: تا کنون از استان آذربایجان شرقی 55 طرح روستایی معرفی که 21 طرح مصوب بانک شده و از این تعداد برای 11 طرح جهت اخذ تسهیلات قرارداد بسته شده است.
وی با بیان اینکه میانه ظرفیت استفاده از این تسهیلات در روستاها را دارد و مردم می توانند طرح های پیشنهادی خود را به فرمانداری ارائه دهند، گفت: طرح های پیشنهادی ازسوی فرماندار به استانداری و سپس از این طریق به بنیاد مستضعفان ارجاع داده می شود و اگر طرح قابلیت اجرایی در منطقه داشته باشد برای اخذ تسهیلات مصوب خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دومین مرحله واگذاری اسناد مالکیت به ارزش 180 میلیارد ریال در میانه امروز انجام شد، اظهار امیدواری کرد سه هزار سند دیگر به موقع واگذار شود.
سعیدی کیا، اهدای سند مالکیت را پشتوانه اقتصادی و قضایی برای مردم خواند و گفت: در 4 سال گذشته شاهد واگذاری بیش از 46 هزار سند با بیش از 4 هزار هکتار به ارزش 7 هزار میلیارد ریال در کشور هستیم.
وی در ادامه از انتخاب زمین برای احداث گاوداری 6 هزار راسی شیرده در شهرستان میانه از سوی بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: سهمیه آب از سد اخذ شده و در پاییز امسال شاهد آغاز احداث دامداری در فاز اول با یکهزار راس خواهیم بود.
فرماندار شهرستان ویژه میانه هم گفت: احداث گاوداری 6 هزار راسی و ارائه تسهیلات کارآفرینی روستایی ازسوی بنیاد مستضعفان گام مهمی در راستای محرومیت زدایی و اشتغالزایی است.
حمید شکری از اتمام مراحل مقدماتی احداث گاوداری 6 هزار راسی با صدور دستور خرید زمین خبر داد و گفت: از هفته آینده عملیات احداث این گاوداری آغاز می شود.
در این مراسم در مسجد جامع میانه به 14 نفر از مردم شهرستان به صورت نمادین سند اعطا شده و اسناد بقیه مردم پس از پایان مراسم در محل مسجد تحویل شد.
شهرستان میانه با حدود 180هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: غلامی** انتشار: رستگار
7231/6183

انتهای پیام /*

نظر شما