شناسهٔ خبر: 21004023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس صنعت و معدن گلستان:

احداث کارخانه فولاد در گلستان دچار بروکراسی اداری شد/ یکی از بزرگترین ضعف‌های استان نبود صنایع سنگین است

R41471/P41362/S6,70/CT11

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: پروژه احداث کارخانه فولاد ۲ میلیون تنی به علت اینکه دچار بروکراسی اداری شد، تاکنون زمینه اجرایی پیدا نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسینقلی قوانلو ظهر امروز در نشست خبری استاندار گلستان با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بزرگترین ضعف‌های استان گلستان نداشتن صنایع سنگین است و در حال حاضر هم تقریبا 3 درصد صنایع استان جزء صنایع بزرگ به شمار می‌رود و بقیه جزء صنایع کوچک و متوسط هستند.

وی یکی از دلایل اینکه پروژه کارخانه فولاد 2 میلیون تنی به مرحله اجرا نرسید، اظهار کرد: فولاد دچار بروکراسی اداری شد با این حال تأییدیه نهایی آن را از وزیر گرفتیم که باید سریع‌تر اجرایی شود. اما حدود 1.5 سال زمان برد تا بتوانیم مجوز محیط زیستی آن را بگیریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: شهرک‌های متالورژی و پتروپالایش نیز در دل منطقه آزاد تجاری دیده شده است.

قوانلو اظهار داشت: استان گلستان امید زیادی برای تصویب منطقه آزاد دارد و اگر هم اتفاق نیفتد ما در استان منطقه ویژه اقتصادی داریم که می‌توانیم آن را تا 5 هزار هکتار افزایش دهیم و صنایع مهم را به آن قسمت ببریم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 220 واحد صنعتی در استان گلستان ایجاد شده، گفت: امروز یک‌هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان گلستان داریم که 220 واحد آن در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: 40 درصد سرمایه‌گذاری صنعتی که در استان گلستان انجام شده در دولت یازدهم انجام شده است. در زمانی که استان گلستان را تحویل گرفتیم تعداد واحدهای تولیدی استان 0.6 درصد بود که الان به یک درصد رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما