شناسهٔ خبر: 21003655 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: رهبر کره شمالی احترام به واشنگتن را آغاز کرد!

همزمان با صدور فرمان افزایش تولید موتورهای موشک سوخت جامد از سوی کیم جونگ اون، ترامپ اعلام کرد رهبر کره شمالی احترام به واشنگتن را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، علی‌رغم اینکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز فرمان افزایش تولید موتورهای موشک سوخت جامد را صادر کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت رهبر کره شمالی احترام به واشنگتن را آغاز کرد.

این سخنان ترامپ با گفته های قبلی‌اش در خصوص به آتش کشیدن پیونگ یانگ در تناقض است، اما وی هنگامی این سخنان را مطرح کرد که تنش ها به دنبال عقب نشینی کیم از پرتاب موشک به طرف جزیره گوام آمریکا کاهش یافت.

پس از اینکه کره شمالی در ماه جولای آزمایش موشک های بالستیک را با موفقیت انجام داد، جنگ لفظی میان این کشور با آمریکا بالا گرفت.

اما پس از اینکه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت مذاکره با کره شمالی درباره برنامه های هشدار علیه توسعه تسلیحاتی در آینده نزدیک ممکن است، ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت آریزونا گفت کیم جونگ اون احترام به واشنگتن را آغاز کرد.    

گفتنی است واشنگتن روز سه شنبه تحریم های جدیدی علیه شماری از شرکت های چینی و روسی وضع کرد و مدعی شد این شرکت ها با کره شمالی تعاملات تجاری دارند. این در حالیست که وزیر خارجه چین گفت تحریم ها هیچ کمکی به حل مشکلات، اعتماد متقابل و سهولت همکاری با چین نمی کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما