شناسهٔ خبر: 21003544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

تدارک ۷۰ پایگاه ورزشی تابستانه ویژه اوقات فراغت دانش آموزان قمی

R7854/P41362/S6,62/CT15

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان قمی به همت اداره تربیت‌بدنی این سازمان حدود ۷۰ پایگاه ورزشی تابستانه در رشته‌های مختلف، تدارک دیده‌شده است.

صاحب‌خبر -

ناصر حمزه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برنامه‌ها و معرفی رشته‌های ورزشی تابستانه در 70 پایگاه ورزشی، اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشی برنامه‌ریزی‌شده در پایگاه‌های ورزشی سطح استان شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، شنا، دومیدانی، کوهنوردی، بازی‌های محله‌ای و ورزش همگانی که برای اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآن و عترت در 14 پایگاه گفت: این کلاس‌ها در مدارس قرآن کریم شامل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم، آشنایی با سیره اهل‌بیت(ع) و تاریخ اسلام با قوت برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم بابیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی هنری در 10 کانون و 20 پایگاه تخصصی در دو شیفت اداره می‌شوند، افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس و کانون‌های فرهنگی و تربیتی محله در رشته‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، شعر، داستان‌نویسی، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تئاتر، سرود و عروسک‌سازی و امداد و نجات انجام می‌شود.

حمزه‌ای با اشاره به اجرای برنامه علمی - پژوهشی در 4 مرکز پژوهش سرای دانش‌آموزی استان عنوان کرد: این برنامه‌ها با موضوع پژوهش‌های دانش‌آموزی، المپیادهای علمی، جشنواره‌های خوارزمی و روبوکاپ در زمینه‌های مقاله‌نویسی، روزنامه‌نگاری، ربوکاپ، نجوم و ستاره‌شناسی اجرا می‌شود.

وی برنامه‌های توانمندسازی دانش آموزان که به‌منظور گسترش آداب و مهارت‌های زندگی، افزایش سطح سلامت و بهداشت و تربیت اقتصادی، فرهنگ کار، بهره‌وری و تولید و مصرف و غیره انجام می‌شود را یکی از اساسی‌ترین  برنامه‌های آموزشی دانش آموزان به‌منظور رسیدن به زندگی بهتر در نظر گرفته‌شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری اردوها در ایام تابستان برای دانش آموزان ادامه داد: اردوهای زیارتی، اردوهای یک‌روزه و چندروزه، درون استانی و برون‌استانی و اردوهای راهیان نور و غیره نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در ایام تابستان برگزار خواهد شد.

به گفته حمزه‌ای بیش از 60 پایگاه آموزشی و تقویتی دروس تخصصی به همراه دوره‌های مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف هنری و کارورزی در هنرستان‌های سطح استان، همچنین کلاس‌های عمران و سازندگی همچنین بهره‌مندی و نقش‌آفرینی در فضای مجازی و برنامه‌های معرفتی و سایر برنامه‌ها نیز در مراکز تابستانه به‌طور فعال اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

نظر شما