شناسهٔ خبر: 21003352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان:

۸۰۰۰ بسته تنباکوی خارجی در زنجان کشف شد

زنجان-رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از کشف بیش از ۸ هزار بسته تنباکوی خارجی قاچاق از یک دستگاه کامیون درآزاد راه زنجان به قزوین خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ جعفر رحمتی در گفتگو با خبرنگار  مهر از کشف هشت هزار بسته تنباکوی خارجی قاچاق از یک دستگاه کامیون درآزاد راه  زنجان به  قزوین خبر داد و افزود: این باند قاچاق قصد داشت محموله را وارد زنجان و سپس به تبریز ارسال کند.

وی اظهار کرد: قاچاقچیان توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد. 

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: از افزایش بیش از ۲۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان زنجان خبر داد و گفت: ۳۳ کیلو گرم شمش طلا نیز در استان زنجان از قاچاقچیان کشف و ضبط شد. 

رحمتی تصریح کرد: پدیده قاچاق اقتصاد کشور را بیمار و نا کار آمده کرده و با گسترش قاچاق کالا ، بخش تولید ، اشتغال کشور صدمه دیده و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری در کشور می شود . قاچاق کالا کیان اقتصاد و سلامت جامعه را به خطر انداخته و موجب تبعیض ، بی عدالتی و تجمل گرایی و فرهنگ مصرف زدگی می شود.

وی گفت: قاچاق کالا یکی از موضوع های امنیت زا در اغلب کشورها از جمله ایران است که دولتها برابر این پدیده با وضع ضمانت های اجرایی محکم کیفری ، واکنش قهر آمیز نشان می دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان ابراز کرد: یکی از عوامل مهم در افزایش قاچاق کالا تقاضای مصرف کالای خارجی در کشور است چرا که باید یک الگوی مصرف صحیح در کشور برنامه ریزی و اجرا شود تا اقتصاد سالم در کشور رونق پیدا کند و  مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم ملی است و  همچنین تمام اقشار جامعه باید نسبت به مصرف کالای داخلی مبادرت کنند.

نظر شما